• MilosMamma

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Tjena Tjejer!!

Här kan vi väl samlas o fölas till vårat mål som är i Augusti?

Själv gifter jag mej den 29 Augusti, men OJ vad mycket det är o göra, det är bara Januari och det finns ju huuuur mycket som helst kvar, när ska man göra det, så man inte gör det för tidigt?

Ska man skicka "save the date" eller inte.
    Ja många frågor finns det, Kanske vi kan hjälpa varandra med ideér och tips.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-28 14:26
    Här har vi en lista på vilket datum vi gifter oss, Om någon kommer till eller ramlar bort ändras det vid nästa trådskapande.

1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    iwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-30 09:36
    1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!
  • MilosMamma

Tack..
    Festhäftet ska vårat toastpar göra =)
    Vigselprogrammet kanske man kan börja med, men det bestämmer väl prästen?

Ja just de, vi tänkte skriva om varje, men vi vill ha det lite humoristiskt och då vart allt himla svårt direkt...

Mitt hjärta 2008 skrev 2009-03-09 16:40:35 följande:

Milos mamma: Har du börjat göra festhäfte, vigselhäfte? Annars är det sånt man kan pyssla med redan nu. Beskrivning av gästerna om man nu vill ha det i festhäftet..Lite tips
  • sommarbrud2010
    MilosMamma skrev 2009-03-09 09:52:52 följande:
    Åh nu har jag hamnat i en svacka, Jag vet inte riktigt vad jag ska ta och hitta på härnäst med bröllopet.Inbjudningarna e skickade så nu väntar vi bara på svar, men dom har ju 3 månader på sej.Jaha sen då... vad ska man göra nu? =) Ibland blir det tvärstopp i hjärnfabriken och ibland fattar man inte hur man ska hinna med allt.. suck.
    Jag också... det står rätt still just nu. Vi går och väntar på att banken ska höra av sig så vi vet om vi kan lägga ihop våra lån, då tänkte vi även fylla på det lite så vi har en buffert. Så innan det är gjort vågar vi inte boka mer. Inbjudningarna är skickade... Vet inte vi kommer inte riktigt igång med varken festprogram eller nått annat. Lusten infinner sig inte riktigt...
  • När2blir1

Idag ska inbjudningskorten äntligen läggas i brevlådan! Känns som ett stort klivframåt.. fast ändå inte. Men så spännande att börja få svar! hihi

• När2blir1

Har ni tips på vad man ska ha i vigselprogram och festprogram?? Har ingen aning!

• Mitt hjärta 2008
    När2blir1 skrev 2009-03-10 10:31:43 följande:
    Har ni tips på vad man ska ha i vigselprogram och festprogram?? Har ingen aning!
    Om du lämnar din mailadress så kan jag skicka över dom jag har fixat med. Har dom senast uppdaterade på jobbdatorn, så jag kan skicka dom imorgon om du vill
  • JanetKim

Mitt hjärta 2008 skrev 2009-03-10 18:53:52 följande:
    Om du lämnar din mailadress så kan jag skicka över dom jag har fixat med. Har dom senast uppdaterade på jobbdatorn, så jag kan skicka dom imorgon om du vill

hej skulle man kunna få kika på dom med om man lämnar mailadressen?

• underbara060709

Mitt hjärta 2008: Vi har inte skickat ut inbjudningskorten än...Vi ska göra dem själva och har inte börjat än
    Så vi ligger nog lite efter alla andra här inne, men så har vi två små bebbar här hemma som tar upp mycket tid...
    Vi skickar nog korten om några veckor!

• augusitbrud09

Hej,vi har inte heller skickat inbjudningskorten, ska bestämma denna vecka och beställa de så det tar nog 2-3 veckor innan vi får iväg de. Har också 2 barn (1,5 + 5 år) + hund hemma och båda jobbar heltid, puh!
    Tar också gärna emot tips på vad man ska ha med i vigselprogram & festprogram.
    Vi funderar på om vi ska ha brunch dagen efter med paketöppning, det är ju väldans trevligt ffa eftersom de flesta kommer inresta till bröllopet och alltså bor kvar i närheten...dax att besämma sig. Vi har iallfall bokat tid för att träffa de som ska göra brudbuketten och tagit kontakt med fotografen. Känns som vi har massor kvar så det är nog dags att sätta igån. Ring & klänning har jag inte ens börjat fundera på...

• MammaMiaa

Vi har inte heller skickat ut våra inbjudningskort än ska försöka göra egna. Vi ska försöka börja göra korten i början på april. Vi har lite mycket att göra innan.

• brud2009

Jag ska göra våra inbjudningskort själv och har väl mer eller mindre kommit fram till hur de ska se ut, men mer än så har inte hänt! Ska väl skicka ut dem i slutet av april/början av maj. Däremot så har jag bestämt klänning och ska köpa ring nu i veckan.

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!