Inlägg från: MilosMamma |Visa alla inlägg
  • MilosMamma

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Vi letar buffeer o det billigaste jag hittat kostar 120:- per person. Vi tycker fortfarande det är lite för dyrt och funderar nu på att göra det själva.
    Men då är det massor att göra helt plötsligt då vi har bjudit in 98 pers. =/

Vet ni vart man kan köpa forever yours klänningar? kopior går med bra.

• MilosMamma

Vi skickade våra i fredags och vi gifter oss den 29 Augusti =)
    O.s.a 1 juni satte vi så vi har tid med maten och bordsplaceringen.

Juis31 skrev 2009-03-06 07:29:58 följande:
    Nu har inbjudningskorten kommit o jag är supernöjd..:)Funderar bara på om de är lite för tidigt att skicka dom redan??Vi ska gifta oss 8 augusti!Hur har ni andra gjort..hur långt innan kan man skicka?
  • MilosMamma

Åh nu har jag hamnat i en svacka, Jag vet inte riktigt vad jag ska ta och hitta på härnäst med bröllopet.
    Inbjudningarna e skickade så nu väntar vi bara på svar, men dom har ju 3 månader på sej.

Jaha sen då... vad ska man göra nu? =) Ibland blir det tvärstopp i hjärnfabriken och ibland fattar man inte hur man ska hinna med allt.. suck.

• MilosMamma

Tack..
    Festhäftet ska vårat toastpar göra =)
    Vigselprogrammet kanske man kan börja med, men det bestämmer väl prästen?

Ja just de, vi tänkte skriva om varje, men vi vill ha det lite humoristiskt och då vart allt himla svårt direkt...

Mitt hjärta 2008 skrev 2009-03-09 16:40:35 följande:

Milos mamma: Har du börjat göra festhäfte, vigselhäfte? Annars är det sånt man kan pyssla med redan nu. Beskrivning av gästerna om man nu vill ha det i festhäftet..Lite tips
  • MilosMamma

nån som såg "vårt bröllop i era händer"??
    Är det bara jag? Men attan vad jag bölade, man har ju blivik hemsk på det!

• MilosMamma

Ja gjorde det igår, de var ingen rolig upplevelse.
    Jag är ju på tok stor för att dom skulle ha nån storlek hemma till mej att prova...
    Dom hade bara normala storlekar sa dom.
    Visst jag har 20 kilo till min matchvikt som jag hade innan jag blev med barn, men va fan...
    Jag gick upp 40 kilo med sonen och 10 innan jag vart med barn...jag har gått ner 30 av dom nu...
    Men man tycker ju dom borde haft nån klänning i storlek 44?

augustibrud2009 skrev 2009-03-16 21:21:36 följande:
    Åh, vill också iväg och prova klänningar nu. Men jag har fått jobb och pluggar heltid så det finns ingen tid över just nu =(.Men så snart jag får iordning på allt så ska jag boka upp en dag med min tärna för att åka och prova klänningar.
  • MilosMamma

Vi önskar oss ju inga presenter utan presentkort och pengar, men om vi får något så öppnar vi den dagen efter.

• MilosMamma

Guuud vilket fynd jag gjort!!!!
    Jag har ju hittat diamant servettrungar som jag bara ville ha, kostar 20:- st och det skulle gå på 1800 bara för ringarna, sjukt.

Så hittade jag fina magneter på ÖB igår, så köpte jag ståltråd som jag gjorde ringar av som man sen bara kan lägga magneterna på, Voila nu har vi servettringar, visst dom e hemgjorda men dom ger ett fint "lilla extra" till dukningen.
    Kalaset gick på 4,30 kr per st... =)

Kolla på min blogg så ser ni bilder, jag har bara bilderna där än så länge.

www.piii.blogg.se

• MilosMamma

Fy fan jag är så jävla ledsen.
    Pga oförutsatta utgifter idag är ALLA våra besparingar borta, dvs besparingarna till bröllopet med.
    Jag är arbetslös på timmar just nu och allt är verkligen skit.

Hur fan ska vi lösa det här, jag är väldigt impulsiv och nu känns det som allt kvittar jag kan lika gärna ta ungen o sätta mej i en tvåa själv.

• MilosMamma

alltså, det som är kvar att köpa och betala är
    lokalhyran 2000:-
    Maten
    tårtan
    spriten och resan tur o retur till tyskland
    sonens kläder o skor
    makens kläder o skor
    kaffe, läsk, frukt, godis osv
    sen sminket och håret på mej plus naglar.

plus allt de där småplocket man inte räknat med, papper till bordsplaceringen, favorsen osv.

• MilosMamma

Ja favors skippar vi.. men allt annat
    Alla våra släktingar även dom som bor i utlandet har fixat med sina samestrar och flygbiljetter och så... känns jäkla elakt o strunta i det då.
    Mitt hjärta 2008 skrev 2009-03-25 20:11:02 följande:

Ja då är det ju en del tusenlappar kvar innan det är i hamn alltså. Men kanske kan ni göra så att ni har betalbar? Fast visst, man får ju lägga ut pengar sålänge. Favors, det kan man hoppa över, det behöver ni inte lägga pengar på. Jag vet inte vad jag ska tipsa om. Hur känner ni för att skjuta fram bröllopet lite i tiden så ni hinner spara ihop igen?Förstår att ni verkligen inte vill det, men det är kanske den bästa lösningen trots allt?
  • MilosMamma

Hejsan..

Hur ser dekorväven ut? som organzaväv?

Vi har köpt dom här snygga höga boxbomxbollarthållarna som man ska ha murgröna i av angelica här på BT hon var ju med i du är vad du äter, sen kommer vi ha vita dukar, svart spets, diamanter, kristallkaraffer och 3 armade silverljusstakar
    Mitt hjärta 2008 skrev 2009-03-27 19:43:55 följande:

Hellooo, har varit på panduro idag och shoppat lite till placeringskort, samt dekorväv som jag ska ha på borden. Vad har ni andra för tankar kring dukningen? Hur ska ni göra och vad ska ingå i en dekoration på borden?
  • MilosMamma

det räcker med att man är ett företag.

MarianneL skrev 2009-03-29 15:21:08 följande:
    Är detnågon somvet hur det funkar med att köpa blommor från grossist? Måste man vara florist eller räcker det att man har ett företag?
  • MilosMamma

när ska man skicka in hindersprövningen?

• MilosMamma

ÅÅHHH idag kom min klänning, den är SÅ JÄVLA SNYGG och ser precis ut som den ska (köpte den på tradera, säljaren hade den inte uppe men fick en bild av mej o lovade att hon skulle fixa den ) och idag kom den, helt perfekt!!! SÅ BRA!

• MilosMamma

vi gifter oss den 29 augusti =)

RhjärtaJ skrev 2009-04-06 21:33:45 följande:
    Vad kul att klänningen var så bra!Ja o min blivande beställde kläder i förrgår. Vi blir så fina också :)När är er stora dag? Vi gifter oss den 1 aug...
  • MilosMamma

Kolla i mitt galleri =)

Jag hittade den i en butik, sen hittade jag den på ebay men tyckte säljaren verkade oseriös, do mejlade jag dressnbest på tradera en bild på klänningen o frågade om hon kunde fixa den, javisst sa hon, dom hade inte sålt nån sån innan, det var ju en chansning helt klart men igår kom den och den är så himla underbar, precis som på bilden =)

JessicaDahlsten skrev 2009-04-07 09:40:02 följande:
    Varifrån köpte du klänningen? Bild?Va kul att du blev så nöjd, det är ju verkligen den känslan man hoppas på när man får klänningen
  • MilosMamma

bröllopsbubblor, visst dom kostar men dom lämnar inga fläckar på kläderna som vanliga såpbubblor kan göra.

Mois81 skrev 2009-04-08 08:12:53 följande:
    Vi har beställt ringar men får dem i juni, tror du kan vara lugn du kan nog vänta en månad till.Prästen skall vi träffa två veckor innan vigseln.Vi skall prov äta maten någon gångTräffa fotografen någon vecka innankläder är inte klara för varken mig eller min blivandeSkall beställa lite såpbubblor tänkte ja snart... någon som har några tips på billiga men bra bubblor ?
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!