• MilosMamma

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Tjena Tjejer!!

Här kan vi väl samlas o fölas till vårat mål som är i Augusti?

Själv gifter jag mej den 29 Augusti, men OJ vad mycket det är o göra, det är bara Januari och det finns ju huuuur mycket som helst kvar, när ska man göra det, så man inte gör det för tidigt?

Ska man skicka "save the date" eller inte.
    Ja många frågor finns det, Kanske vi kan hjälpa varandra med ideér och tips.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-28 14:26
    Här har vi en lista på vilket datum vi gifter oss, Om någon kommer till eller ramlar bort ändras det vid nästa trådskapande.

1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    iwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-30 09:36
    1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!
  • Lövnäs

Vi får se hur vi gör med presentöppning, försöker förmedla lite fint till våra gäster att vi vill ha bidrag till ny "allergivänlig" (säger man så) dammsugare o så önskar vi oss bidrag till den "riktiga" bröllopsresan i vår... O då kanske man ändå kan öppna dem under middagen. Vi ska ju inte ha fest eller dans efter buffén.

Städhjälp har vi redan ordnat. Flera av våra vänner ställer upp på det. Känns tråkigt att de hjälper oss med det, men vi är ändå glada för det... Lite dubbelmoral
    Sista veckan i augusti ska vi låna mina föräldrars husvagn, bara för att få komma bort lite, själva. Dottern tar SÅ mycket av vår energi så hon ska få vara på sitt korttids, jag tror att det kommer gå jättebra.
    Vi tänkte åka ner till Småland o Skåne.. Vad rekommenderar ni att vi ska åka o uppleva??

• joanna75

Hej hopp! Samma månad här också! Behöver lite pepping och roliga tips! Hur går det för alla er? Ska snart läsa lite mer av hela tråden
    Jag har nu:
    Kyrka, Restaurang, liveband, klänning, tärnor, bestman, värdpar och toastmasterpar. Inbjudningarna går det lite långsamt med men vi får i varje fall hjälp där av en som är AD.

Klurar på det här med blommor, färgtema, tärnklänningar och bordsdekoration just nu.

Vill gärna ha blommor i rött eller rosa. Kanske några kallor ihopsatta tätt tätt med sidenband?

Hur har ni gjort med blommorna, färgtema och bordsdekor? och annat kuligt?

Inbjudningskort osv... osv...och NÄR är er stora dag.

Vi gifter oss den 29 aug tjoho!

• MammaMiaa

Hej där

Jag ska ha röda & rosa rosor ihopa med kallor.Är det tänkt Samt något nougatfärgat eftersom min M2B har den färgen på sin väst ,näsduk & kravatt.

Så vill jag ta upp den färgen i brudbuketten.

Jag har en hel del klart men långt i från allt. Jag har börjat titta på inbjudningskorten.

Vi ska gifta oss den 8/8

Jag håller på längta ihjäl mig.

Jag har fått köpt underkläderna idag till bröllopet.

• MilosMamma

Guuud vilket fynd jag gjort!!!!
    Jag har ju hittat diamant servettrungar som jag bara ville ha, kostar 20:- st och det skulle gå på 1800 bara för ringarna, sjukt.

Så hittade jag fina magneter på ÖB igår, så köpte jag ståltråd som jag gjorde ringar av som man sen bara kan lägga magneterna på, Voila nu har vi servettringar, visst dom e hemgjorda men dom ger ett fint "lilla extra" till dukningen.
    Kalaset gick på 4,30 kr per st... =)

Kolla på min blogg så ser ni bilder, jag har bara bilderna där än så länge.

www.piii.blogg.se

• Hubba

JanetKim: Vi vill inte att det ska bli ett stopp i festen för att vi ska öppna paket. Då är det roligare om det blir öppnat av våra syskon så att alla kan se vad vi har fått. Vi har varit på flera bröllop där de inte har öppnat presenterna och då är man ju lite nyfiken på vad de har fått osv. Det är ju inte alltid att man får berättat för sig vem som har gett vad eller vad brudparet har fått överhuvudtaget.

• Lischen

Ang presentöppning;
    På ett bröllop jag var på öppnade de presenterna dagen efter och tog då kort på alla presenter och la ut det på en hemsida, så att vi gäster kunde gå in och titta på det där. Kan ju vara en lösning?!

Jag håller med om att presentöppningen kan vara lite tråkig att titta på. Det tar ganska lång tid och stoppar upp festkänslan.

• augustibrud2009

Vi ska öppna dagen efter, vi tycker båda att det är dötrist att titta på när det öppnas presenter. Dessutom så blir man ju så stressad själv att man knappt hinner titta på det man har fått. Vi har skrivit på vår bröllopssida att presentöppningen kommer ske dagen efter.

• JanetKim

hmmm! ja så har faktis inte jag tänkt på!

Hubba skrev 2009-03-20 09:44:16 följande:
    JanetKim: Vi vill inte att det ska bli ett stopp i festen för att vi ska öppna paket. Då är det roligare om det blir öppnat av våra syskon så att alla kan se vad vi har fått. Vi har varit på flera bröllop där de inte har öppnat presenterna och då är man ju lite nyfiken på vad de har fått osv. Det är ju inte alltid att man får berättat för sig vem som har gett vad eller vad brudparet har fått överhuvudtaget.

Ska snart flytta , mitt uppe i allt brölloppsplanerandet!
  • MammaMiaa
    Det blir en riktig svensk kanonsommar i år. Och allra bäst blir det i början av augusti. Det garanterar väderkännaren Henrik Sarri i Nikkaluokta.
    - Vi har verkligen en fin och solig sommar framför oss, säger han.

Det låter bra för oss. Hoppas bara att han har rätt.
  • Mitt hjärta 2008

Ja det hoppas vi verkligen på Ska ha semester hela augusti och har betällt massssssor av sooool

Just nu står det stilla här i all planering och tankeverksamhet om bröllopet... hela familjen är däckade i feber, snuva och hosta.

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!