• paulaner

Hur gör ni med tärnklänningarna?

Hej!

Hur gör ni med era tärnklänningar?? Betalar ni dem helt eller får tärnorna själva bidra, eller rent av betala själva? Bestämmer du själv hur de skall se ut? Jag ska ha två tärnor och känner mig osäker på hur jag ska göra. Skulle bli glad om jag får höra hur ni andra gjort!!!

Ni som har flera tärnor - har ni exakt samma klänningar, eller matchar ni dem på annat sätt, med samma tyg, färg etc?

Jag hoppas på många och snabba svar från er andra här på BT eftersom jag måste bestämma mig typ nu...

• Svar på tråden Hur gör ni med tärnklänningarna?
  • Hofsan

Eftersom jag hade lite krav på hur de skulle se ut så betalade jag deras på sammanlagt 3200 kr vilket sved men jag har sålt den ena som tur e.

• MiaMariaR

Mina tärnor ska få välja sina kläder själva, de får precis som övriga gäster försöka hålla sig till klädkoeden som blir kavaj/kostym.
    Tycker det är viktigt att mina bästa vänner får känna sig som gäster, för de är det ju faktiskt, inte bara mina hjälpredor.

• JosieJose

Jag vill nog att mina tärnor ska ha samma färg och då i färgtemat vi kommer ha (vilket vi inte vet än). men sen kan det ju vara olika modeller, så de får en modell som passar dem då de har olika kroppsform.
    Jag kommer nog betala klänningarna eftersom jag bestämmer vilken färg och säkert kommer välja ut klänningen tillsammans med dem.

• Vid havet

Jag tycker att om man har stora krav på hur de ska se ut så betalar man deras kläder. Om man bara vill att de ska hålla sig till en viss färg eller om de får välja själva så tycker jag absolut de kan betala/bidra.

Tex så var jag tärna på ett bröllop där bruden köpte likadant tyg åt oss och sen hade vi två tärnor helt olika modeller (vilket var tur eftersom jag ammade vår 3 mån bebis då ) som vi fick uppsytt (och betalade det själva).

• kims tjej

jag betalar min tärnas klänning. hon fick välja själv bara hon höl färgen jag bett om någerlunda..
    men jag gör det dels för att hon hjälper mig så mycket och för att jag betala kläderna åt bästman...

men jag håller me *vid havet* på det här

• MulleNuh

Jag har önskat en speciell färg på klänningen, men hon får välja utseende själv.. Men jag ska betala den åt henne. Men har sagt att hon inte MÅSTE välja en suuuperdyr klänning.

• love4life

Vi betalade klänningarna, och tittade ut dem i samråd med tärnorna.Nu blev det inte någon vanskligt dyr affär, men jag instämmer med flera andra här; har man önskemål om klädsel så får man också betala för det! Däremot betalar de skor, make, osv, själva.

• Pumpkin

Min tärna betalade sin klänning själv, det var aldrig något snack om den saken - trots att jag hade önskemål på både färg och modell. Marskalken hade redan sin kostym men köpte en slips att matcha med för egna pengar.

• Im yours

Givetvis betalar vi för våra 3 tärnors, o lilla brudnäbbens klänningar, skor, o ev smycken. Modeller får de själva bestämma, men färgen kommer jag att ge en hint om Likaså betalar vi för makeup, o håruppsättning om de vill ha hjälp med sådant.

• Julia78

Jag betalar för min tärnas hår eftersom jag bokat tid redan innan jag frågat henne. Men klänningen betalar hon själv för hon ville ha en klänning som hon kunde använda sig av flera ggr.

Svar på tråden Hur gör ni med tärnklänningarna?