• Cej

Budgetbröllop i Stockholm med många gäster

En tråd för oss som planerar ett billigt bröllop, men med många gäster.

Kan vi hjälpas åt med smarta tips?
    Billiga lokaler, klänningar, mat osv??

Vi har inte satt nå´t datum än, men börjar fundera på bröllopet. Vi har stor släkt, många kompisar och dålig ekonomi men vill ha en kul fest där alla våra nära får vara med.

• Svar på tråden Budgetbröllop i Stockholm med många gäster
  • FrökenSöt

Jag vet inte exakt hur stor budget vi har, det enda min vackra sambo säger är att jag inte ska oroa mig för ekonomin...
    Men när jag kollade runt på brudklänningar (och var beredd på att de skulle kosta runt 7-8 tusen) hittade jag MIN brudklänning. Och INKL frakt och ev tullavgift (och dessutom måttbeställd), så kommer vi ändå inte att betala mer än två tusen för den :)

www.lightinthebox.com

• sandraochmichael

www.brudix.se har jätte fina klänningar om vill ha en lite utsvingad klänning, min jag beställt därifrån kostar 3700 och då är den måttbeställd och samtidigt min drömklänning

• Cej

Jag kan tänka mig en begagnad klänning, eller en som inte är en riktig brudklänning. Vill inte vara en prinsessa! Det är inte min stil. Hade nog tänkt max 1500,

• FrökenSöt

Kolla blocket då, eller köp och sälj här på BT :)

• Cej

Det gör jag, men jag kan också tänka mig att inte köpa en riktig bröllopsklänning utan en "finklänning".

Men klänningen är inte mitt stora problem, i värsta fall får svärmor sy en åt mig.

En bra lokal är det svåraste. Vi vill ju ha en kul fest.

• FrökenSöt

Hör med olika klubbar, de har ibland (ofta) rätt dålig ekonom och hyr säkert ut sin klubblokal för en liten penning :)

• Cej

Jag har köpt en klänning nu. 1225 kr på Tradera, en supervräkig sak!

Svar på tråden Budgetbröllop i Stockholm med många gäster