Är det viktigt med tärna?
Läser överallt om tärnor hit och dit.så precis som rubriken säger så undrar jag..
Hur viktigt är det med tärna?
Läser överallt om tärnor hit och dit.så precis som rubriken säger så undrar jag..
Hur viktigt är det med tärna?
Kommer inte på frågan i vårt fall i alla fall. Men det är säkert hur man är som brudpar. Det viktiga är någon som kan plocka upp brudbuketten när man står framme vid altaret, men det kommer vår värdinna att få göra.
Vi kommer inte har några tärnor eller så, buketten kommer jag lägga/ställa där framme vid altarringen eller nåt. Sen kommer väl någon kompis hjälpa mig med att fixas iordning å så, å va lite stöd, men det behöver hon ju inte va tärna för att göra.
Vad skönt =) började kännas som om jag var den enda som inte planerat tärna :D
Jag ska inte heller ha tärna, brudbuketten kan min syster hoppa fram och ta. En av mina nära kompisar ska sminka mig så vi ska samlas på hotellrummet, hon, jag, min syster och så en kompis till. Det blir vi tre tjejer som umgås + min syster. Vi ska dricka bubbel och mysa medan jag blir sminkad och påklädd. Känns som en bra lösning tycker jag!
Nej, för mig är det i varje fall inte viktigt. Jag ska inte ha nån.
nej är ju upp till var och en hur man vill ha. vissa har ingen och andra 4st.
Jag hade ingen tärna och saknade det inte heller. Brudbuketten lade jag på altarringen.
Känns inte så viktigt för mig så jag hoppar över det, en sak mindre att tänka på dessutom.
Jag ska ha min bror som "tärna", min blivande man har sin bror som bestman.
Har aldrig hört någon som gjort så, så jag vet inte vad jag ska kalla honom i vigselprogrammet, några förslag???
Det är ju jättebra men som sagt för mig är det viktigt. Och för dem.
Jag hade min syster som tärna och det var ett självklart val.
Hon har var med mig under hela planeringen och var ett otroligt bra stöd.
Dessutom är det bra att ha någon som är med hela dagen och kan stötta upp.
Hon fanns där för mig och jag hoppas kunna få återgälda detta till henne en dag.
en tärna är precis så viktig som du väljer att göra det. Betyder de ingenting för er att ha en tärna så ska ni givetvis inte ha det. Det är eran dag och den ska anpassas i första hand till er. För mig kändes de viktigt med tärna och därför hade jag de. Min lillesyster som är 17 år och de var ett självklaet val för mig.
Jag tyckte att det var alldeles för svårt att välja tärna bland mina vänner (har ingen syster), så jag har av den anledningen valt att hoppa över det! Jag har dock en väninna som ska sjunga på bröllopet, som nog kommer att få ta lite "tärnrollen" med stöd i planering, lite hjälp under dagen etc.
Jag kommer inte att ha ngn tärna.
(Desto viktigare är däremot att hitta bra toastmaster/madame eller värdpar som det hette i norrland när jag varyngre...
Att det hälsas välkommen ordentligt vid kyrkan och att alla blir väl omhändertagna mellan dagens olika hållpunkter, samt att man har ngnsom får allting att flyta på.)
Min bror ska vara min tärna om han vill (han funderar på det just nu . Jag tänker kalla honom tärna isf, min fästmans syster ska vara best man.
Kan inte direkt påstå att jag förväntar mig ngt av mina tärnor mer än att dela ut vigselprogrammen men tja, tyckte att det också kunde få vara med (vill ha alla mina tre syskon, en syster och två bröder, som tärnor, vi får se om alla vill)