Jag har varit i Indien mycket, sammanlagt 7 månader och det är ett helt fantastiskt land på många olika sätt! Om man bör åka dit på bröllopsresa beror helt på vilken typ av person man är och vilken typ av resa man vill ha. Man ska inte åka till Indien om man vill ha lugnt och skönt och slappa på en strand. Då finns det massa andra ställen som är mer lämpliga. Men vill man uppleva annorlunda kultur, människomöten, sprakande färger, nya smaker m.m. så är det perfekt.
Jag har varit mest i södra Indien. Bodde i Bangalore som är en storstad med bl.a. väldigt bra shopping. Har även varit i Goa, Kerala, Hampi, Mysore, Agra, Dehli, Jaipur m.m.
Goa är jättehärligt (har också bott på Kenilworth) men det är lite mer västerländskt än övriga Indien, så det beror ju på vad man vill åt. Om ni åker till Goa så tycker jag ni ska vara både i södra och norra Goa, för de är ganska olika. Södra är lugnt och fridfullt med jättelånga, breda fina sandstränder. Norra Goa är mer fart och fläkt, fler strandhak, marknader, fina stränder, men lite trängre. Om ni åker till Norra Goa så missa inte onsdagsmarknaden i Anjuna!!! Helt underbar.
Vad gäller transportsätt så rekomenderar jag tåg. Det är säkert och funkar bra. Sällan förseningar (tar dock lång tid). Jag skulle absolut avråda er från att hyra bil! Trafiken är hysterisk! Om ni ska åka korta sträckor så funkar autorikshaw bra (tuk tuk).
Hoppas ni får en underbar resa!!!