• Vita kallor

Blombukett vid borgerlig vigsel

Sambon undrar om det verkligen finns folk som har blombuketter vid borgerlig vigsel? Hade nog tagit för givet att jag ändå skulle ha en. Men nu blev jag osäker.

Men finns det någon som ska gifta sig borgerligt som ska ha bukett?

• Svar på tråden Blombukett vid borgerlig vigsel
  • Cantaton

Jag har varit på borgerliga bröllop där bruden haft brudbukett. Varför inte?

• T RO

Den enda skillnaen mellan borgerligt och kyrkliga är at Gud inte är med på den borgerliga.

En borgerlig vigsel kan du göra PRECIS som du vill på (i alla fall sådant som är lagligt )

• shakynose

Jag har bara varit på ett borgerligt bröllop, men där fanns allt en bukett!
    Varför inte bildgoogla på "borgerlig vigsel" och se hur många buketter som dyker upp?

• ullis33

Har oxå vart på borgelig vigsel och japp där fanns brudbukett,klart du skall ha en!!!

• Zeraphia

Vi ska gifta oss borgerligt och självklart vill jag ha en bukett!

• allahjärtansdag2009

Vi skall också gifta oss borgerligt, men jag skall inte ha någon bukett. Det är ju helt vad man själv tycker. Jag tycker det känns "onödigt" att lägga pengar på en eftersom vigslen går över så snabbt, och i vårt fall, kommer ingen att se den heller.

• passionsblomman

Massor har bukett! En del har inte. Vissa har en fin väska. Andra ingenting. Några låter göra blomstersmycken, som armband eller "väskor". Känn efter vad du kommer att känna dig fin och bekväm med.

• svårtattvälja

Tips: ställ dig vid Stadshuset, eller var man nu vigs borgligt hos er, en lördag och kolla på paren! De kan verkligen se ut HUR som helst!
    Nä skämt åsido, jag hade en bukett. Vår borgliga vigsel var lika mycket en ceremoni som en kyrklig vigselgudtjänst, bara att den inte hölls i kyrkan. Därför tyckte jag att det passade med speciella kläder och brudbukett. På alla de tre "rådhusvigslar" jag har varit på har bruden haft bukett och varit uppklädd. Det beror väl på hur fancy man vill vara. Vi såg ett annat par i mjukiskläder, det hade nog sett knasigt ut om de hade haft bukett.

• Vid havet

Jag ska ha bukett (och vit lång klänning) och vi gifter oss borgerligt. Man måste inte ha bukett, men det måste man ju inte om man gifter sig i kyrkan heller...

• anne på grönkulla

Jag hade bukett när vi gifte oss borgerligt. Nivån på hur "fina" ni ska vara och hur mycket attiraljer ni vill ha avgör ju ni, gärna gemensamt.

Svar på tråden Blombukett vid borgerlig vigsel