• Svar på tråden Juli 2009 forts 3
  • F A M E

Hej hopp en till tråd jösses här går de super fort må jag säga

• F A M E

1) När tänker ni skicka ut era inbjudningskort???

*Vi funderar på att skicka ut dem i mitten/slut på feb.

2) Tänker ni låta alla trycksaker gå i samma look? Hur ska de se ut???
    * Så långt har vi nog inte kommit ännu, men färgen kommer att bli vinrött, silver, svart & vitt.

3) Tänker ni ha med något "info-blad" som tillägg till inbjudan?
    * Nej kommer att be folk ringa våran toastmaster för mera info vid ja tackning.

4) Tänker ni ha någon bröllopshemsida?
    * Nej de kommer vi nog inte att ha, hinner nog inte med sånt.

• Plummis83

Japp, vi måste ju hålla igång ju
    Varje tråd hålls ju bara öppen i 3 månader!!!

F A M E skrev 2009-01-17 10:39:20 följande:

Hej hopp en till tråd jösses här går de super fort må jag säga
  • Joji

Åh, nu ska jag hoppa på "på riktigt" då!

Inleder med att svara på frågorna:

Vi ska försöka skicka ut dem till 4 februari, då är det exakt 5 månader kvar tills vi gifter oss!

Ja, de ska följa vårt tema - brunt, guld och vitt.

Ja, det kommer vi ha!

Japp, det ska vi! Mest för att det är kul...

Vi gifter oss som sagt 4 Juli!

Vårt största problem just nu är bandet - vi har bokat ett, men funderar på om det är rätt. Funderar på en trubadurkille istället, som är jätteduktig... Han håller i hela konceptet, med mingelmusik, spelar under middagen, i pauser etc. (Och kostar avsevärt mindre, men det är ju en annan sak. )Hur har ni andra gjort med musiken???

• Plummis83

Åhh, ytterligare ett 4 juli par!! Var ska ni gifta er??
    Inte långt kvar nu, mindre än 6 månader!! Längtar...
    När det gäller musiken så har vi bokat några som känner min sambos pappa!! De spelar allt och ska tydligen vara bra men de var inte billiga direkt!

Joji skrev 2009-01-17 11:18:02 följande:
    Vi gifter oss som sagt 4 Juli!Vårt största problem just nu är bandet - vi har bokat ett, men funderar på om det är rätt. Funderar på en trubadurkille istället, som är jätteduktig... Han håller i hela konceptet, med mingelmusik, spelar under middagen, i pauser etc. (Och kostar avsevärt mindre, men det är ju en annan sak. )Hur har ni andra gjort med musiken???
  • Plummis83

puffar lite så alla julipar hittar nya tråden!!!

• Sommarpar

åh va roligt med en ny tråd, la in ett inlägg i det förra sen glömde jag helt av den men nu jäklar...

1.vi väntar på en stämpel med vårt monogram, sen ska vi skicka ut alla inbjudningskort, så i början av feb kanske. (gifter oss 11 juli)

2.Vi låter allt gå i vårt färgtema rött, vitt, silver

3.Vi ska ha infoblad med tel och mail till våra toasmasters.

4.vi har en bröllopshemsida på weddingannouncer men inte kommit så långt så vi lägger nog ner..

är det ngn som ska göra sitt hår i kungsbacka som kan ge tips på en bra frisör?

• GustAn

Roligt med fler som börjar planera lite mer intensivt nu.
    Igår var det exakt 6 månader kvar till vårt bröllop. Det är ju helt galet.

Inleder med att svara på frågorna:

Vi ska försöka skicka ut dem tidig Februari. Vi vill ha svar senast första April. Kanske känns lite tidigt men vi bor inte i Sverige och därför blir logistiken och planeringen lite lidande.

Vi ska inte ha inbjudningskort på det traditionella viset. Känns meningslöst att skicka post runt hela jorden. (Vi jobbar även på att få ett så klimatsmart bröllop som möjligt och.. tja.. många bäckar små) men festhäftet och ev kyrkoprogram ska nog gå i våra färger iaf.

Nix, vi kör på hemsida. Tom min mormor kollar email regelbundet så förhoppningsvis fungerar en hemsida för alla våra gäster.

En vän till min M2B är webdesigner och knåpar ihop ng.

Annars ska jag beställa klänning i dagarna. Lokal och kyrka är klart.
    Meny, underhållning och ringar är fortfarande tunga poster kvar på "to do" listan.

VI har vitt och grönt som färgtema och söker en tredje färg. Blommor och dekorationer blir vita och gröna men vore kul med en annan färg till tärnklänningar och marsalkarnas slipsar etc.

Något förslag?
    Tänkte på djupblå kanske?

• F A M E

Djupblå är super snyggt och passa väldigt bra till vitt & grönt.

• 20090822

Vi ska ha vitt och grönt och silver! Vet iofs inte om silver räknas som färg... Funderar på att kanske lägga till brunt också.

Svar på tråden Juli 2009 forts 3