• annelioandreas

Någon som vill göra min brudbukett?

Då det är så dyrt att få sin bukett gjord i en riktig blomaffär, tänkte jag fråga om det inte är någon av er som skulle vilja göra min brudbukett?
    Någon som är duktig?
    Bild finns i mitt galleri!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 12:01
    Glömde säga att vi bor i GBG-området!!

• Svar på tråden Någon som vill göra min brudbukett?
  • anja1661

ditt galleri är inte synligt!

• 27juni2009

Hej!
    Med tanke på att du skall ha en droppformad bukett i hållare skulle jag inte rekomendera dig att låta någon annan göra den (annan än utbildad florist) ett par stick för mycket i oasisen kan göra att hela oasisen blir spröd o porös o kan trilla ut, hela eller delar av bueketten
    Hade du däremot valt en enkel bunden i handen hade jag lite mer kunnat köpa din idé.
    SEn e de så att om du skall köpa blommorna i en blomsteraffär så sparar du inte så mycket, själva jobbet tar floristen oftast inte så mycket för, kanske ca 10%.
    Mitt tips är därför att du antingen väljer att få den gjord hos floriste eller väljer en betydligt "enklare" variant.

• passionsblomman

Ja, det måste ju vara ngn som verkligen KAN-och varför skulle inte den personen få ca en 300-500 kr för besväret? det är RÄTT mycket jobb inan blommorna är köpta, hämtade, rensade och snittade och buketten gjord. Innan dess lär ni väl ska ha haft ett par snack också. Det innebär flera timmars arbete.
    Det är hållare och blommor som är den stora kostnaden, och att få den gjord av ett proffs vore väl ändå värt ett par hundralappar? Du måste ju ändå köpa blommorna hos floristen...

Håller med ovanstående talare om grejen med en enklare bukett isåfall. Fast fattar inte riktigt vem som skulle vilj adet, om den nu kan och är duktig...

• Luucie

En sån där bukett skulle jag aldrig våga överlåta åt en amatör att skapa...

• BladEkström

kan du inte kolla med floriststudenter/skolor. jag läser konsthantverk/design och har två gamla florist elever i min klass. Båda jätteduktiga trotts att de inte just nu jobbar med det.Det kanske vore något?

Svar på tråden Någon som vill göra min brudbukett?