Bröllopspresent som inte är pengar..?
Jag undrar vad ni som inte önskat er pengar i någon form, alltså varken presentkort eller bidrag till resa etc har önskat er i bröllopspresent?
Jag undrar vad ni som inte önskat er pengar i någon form, alltså varken presentkort eller bidrag till resa etc har önskat er i bröllopspresent?
puff
Hade vi inte önskat oss pengar så hade vi önskat oss:
Tallrikar i serien vi samlar på
Glas i serien vi samlar på
Dubbelsängstäcke
Fina bäddset som passar dubbeltäcke
Nya badlakan och handdukar
Överdrag till soffkuddarna
Fint överkast till sängen + matchande kuddar
Hmm, sen kommer jag inte på något mer just nu.
kaffemaskin
Häckklippare ( vi har trädgård o älskar den)
Silverbestick i den serie vi har
min kusin fick förra året på sin bröllopsdag 3vinflaskor som skulle drickas vid speciella tillfällen den första vinaren var på första bröllopsdagen den andre var på 5bröllopsdagen och flaska 3 var på 10års bröllopsdagen... kolla med systembolagets kunniga vilket vin man kan lagra...
Kanske att de skänkte till något välgörande ändamål.
Eller massor av getter och sådant som ActionAid har.
Prylar har vi massor, men jag skulle hemskt gärna vilja ha ett par alpackor, men det kan man inte önska sig.
Takpannor till ett nytt tak kanske.
En kompis önskade sig en stor härlig hängmatta till trädgården. Några andra önskade sig sällskapsspel (jag tror de fick trettio olika).
Vilka bra ideér ni har tjejer!
Aleta: Kan man inte önska sig alpackor..?hihihi, lite snopen man skulle bli om man fick det!
Ja, tänk om gästerna kom till festen med ett par alpackor i släptåg!
Några få saker vi kommit på:
Resväska
Packväskor (kuber)
Bra köksknivar
Hade varit helt underbart med rosett runt magen el invirade i tidningspapper
Fler bra grejer?
Kan man önska sig ett klätterträd till katterna? Eller har man halkat utanför vad som "räknas" som bröllopspresent då?
Om man inte vill ha prylar är upplevelser ett alternativ?
www.boxexperience.com/sv/artiklar/brollopspresenter/index.html
Finns en del förslag?
Vi kommer önska oss porslin, glas och silverbestick (vi har ingen finservis)och en kitchenAid köksmaskin... Det är det som står på listan än så länge... men vi har ju tid att komma på mer saker!
Fruktträd eller andra växter till trädgården.
Vi kommer inte önska oss någonting, mer än att gästerna sover över på vandrarhemmet. (Där ett rum kostar ungefär så mycket som en bröllopspresent skulle kostat)
Hmm... Det får de inte!
Man vill ju inte att gästerna ska behöva krysta fram en present bara för att man "måste"!
Det är då roligare om de hittar/gör något som de känner att de verkligen vill ge. Något som passar oss!