• Linn74

Florister! Vad kan det kosta...

Jag vill gärna ha en bukett med endast vita callor, som de i mitt galleri. 7-10 st. alltså. Buketterna på bilderna är bundna på olika sätt, kallas det nåt speciellt beroende på hur de är bundna?

Vad brukar callorna kosta styck, och är det prisskillnad om man väljer en annan bindning?

Vad kan de två varianterna kosta?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Florister! Vad kan det kosta...
  • passionsblomman

Hej hej! Buketterna är bundna med samma teknik och den är inte så arbetskrävande. Det som kostar när man väljer kallor, är själva blommorna, och de finns i väldigt många längder och storlekar. Därför varierar priseran mellan säg 45 kr och ända uppemot 170-180 kr. Det beror på tillgång hos odlaren just när de beställs också och på om de förbeställs.

Blommor till särskilda tillfällen som ju då floristen MÅSTE ha hem förbeställs som regel-om det inte gäller blandade tulpaner mitt i tulpansäsongen tex, som man VET finns hemma.

Vita kallor i den kvalitén du har på bilderna ska du åtminstone räkna 95-125 kr/st för, hellere än att få en negativ överraskning efteråt. Bättre att det blir billigare än väntat i slutänden. Så säg mellan 1000-1500 kr för en bukett med bara kallor och så lite för arbetet, så är du på säkra sidan, men kan också visa sig att du kommer undan med lite mindre, om du och floristen har tur vid förbeställningen!

• Linn74

OK då vet jag ungefär vad det kommer gå på.
    Tusen tack!

• passionsblomman

Ser att jag uttryckte mig lite konstigt där, jag menar att 1000-1500 kr bör räcka totalt, alltså inkl lite för arbetet!

• Linn74

OK

Hur långt innan tycker du man bör kontakta dem? Bröllopet är 16 maj...

• passionsblomman

Beror lite på om det är en butik som gör många bröllop eller en lite mindre uppbokad florist. Vissa butiker har tre månader som minimitid, andra säger veckan innan... Jag skulle själv säga ett par månader innan, inte minst för att jag vet hur mt mer tips och hjälp floristen kan ge annat än "bara" buketten. Jag tänker på saker som färgteman osv. Men man måste beställa blommorna ca 10-7 dgr innan de ska användas för att vara säker på att få dem.

Maj är ju en rätt stor bröllopsmånad, så jag skulle om jag vr du snart prata med min florist och se att man känner att man har bra kommunikation osv, så du annars hinner kolla in andra och så.

Linn74 skrev 2009-01-18 16:53:26 följande:
    OK Hur långt innan tycker du man bör kontakta dem? Bröllopet är 16 maj...
Svar på tråden Florister! Vad kan det kosta...