• Sesamy

"Det bästa med mitt bröllop just idag"...

Att vi kommit fram till datum, vilken lokal och vilken VF + det generella upplägget på dagen. + Var vi ska tillbringa bröllopsnatten. (Vi har velat fram och tillbaka mellan olika upplägg). Nu hoppas jag bara att allt är ledigt så det funkar. Blir att kolla upp det under veckan som kommer! =)

• Sesamy

Att min mamma verkar förstå att vi faktiskt menar allvar nu och verkar vara glad för vår skull.

Sen var det ju inte helt fel att hon lovade att pappa och hon skulle betala min klänning heller! =P

• Sesamy

Att jag idag betalt för våra ringar och att det är på väg hit via posten! =)

• Sesamy

Låter kanske "trist" men vi ska åka till Medeltidsveckan på Gotland med ett stort gäng vänner!
    Varit planerat sedan innan bröllopet faktiskt.... Men det känns jättebra. Bröllopet blir enkelt och familjärt. Sedan sticka iväg till en vecka på en vacker ö, som av olika anledningar dessutom är väldigt speciell för min älskling - så han ser fram emot att få visa mig vissa ställen osv.
    Tror det kan bli hur mysigt som helst... O sen ha några av sina närmsta vänner nära. Hur bra som helst! =)

• Sesamy

Att de ringar som vi beställt inte funkade. Det var en chansning för att det var på "second - hand". Det var jättetråkigt och vi blev besvikna. Pengar i sjön och allt sånt...
    Sen insåg vi att det kvittar. Då får vi sälja dem vidare. Ett dumt beslut att köpa dem och nu får vi ta ett bättre. Pengar ordnar sig alltid. Och den känslan.... Av att vi klarar av allt som livet för med sig....Att det kommer ordna sig. Att lyckan verkligen ligger i det kommande äktenskapet. Inte själva vigseln och allt runt den.... Det var mycket värt! =)

• Sesamy

Gud... Sitter just nu och är typ rörd av glädje. Pratade med min mamma och berättade om missödet med ringarna. Att det kändes tråkigt och att vi tittade på andra lösningar nu och så vidare.
    Men att jag samtidigt är lite stressad av ekonomin, för att jag bara vet att jag har en inkomst till maj när min projektanställning tar slut. Och att just inte veta vad jag har för inkomst gör mig lite stressad....
    Var inte alls stressad när jag pluggade, fast jag hade betydligt mindre pengar då, eftersom jag visste vad jag hade på ett annat sätt.
    ....Sen triggades det hela lite av att jag just fått min första CSN - räkning oxå...

Då erbjöd hon sig att köpa våra ringar. Helt "out of the blue" så att säga. Hon vet att vi är ganska enkla till smaken av oss och att vi inte kommer köpa några extrema ringar för hur många tusen som helst. Men ändå... Det var så fint av henne.

Jag är stolt av mig. Så först sa jag nej. Men hon framhärdade. Hon vill att vi ska få fina, matchande ringar sa hon och det ska inte kännas jobbigt på grund av en sån skitsak som pengar. Då vill hon ge oss dem istället.
    Slits fortfarande mellan att tycka det är jobbigt att ta emot en så stor sak och vara enormt glad och tacksam för den fina gesten.

Jag är nog glad. Helt glad. =)

Ledsen för det långa inlägget.

• Sesamy

Ledsen för att detta är ganska OT!

Jag är så glad och tacksam för min söta mamma.
    Så skönt att man har föräldrar som alltid finns där för en.
    Pengar är en väldigt liten del av "finnas där" egentligen... Det är så mycket viktigare att ha människor man kan lita på. Som bryr sig så mycket om att man är lycklig. Det var därför jag blev mest rörd av mammas gest... För att det hon hade fokus på var att vi skulle få njuta och vara glada - det var det som var viktigt för henne.
    Blev nästan lika rörd när jag pratat med henne för några veckor sen och hon sedan messade. "Jag blir så glad av att prata med dig. Du verkar så lugn, trygg och lycklig. Det verkar som att allt är så bra mellan dig och Jonas. Det gör mig lycklig".

Så.... Nu ska jag inte tjata om min snälla mamma mer! =P
    Blir alltid orolig för att sånt här ska uppfattas som "skryt", men menar det inte så. Är bara glad. =)

• Sesamy

Att jag efter idogt letande på nätet hittat en butik som har klänningar som är så min stil och så fina.
    Enkla, korta (inte hellånga alltså) men ändå lyxiga och vackra. Dessutom finns butik inom rimligt avstånd för att åka och prova. Så skön känsla!
    Började undra om jag hade helt galen smak eftersom det inte verkade finnas någon marknad för den typen av klänning! =P

• Sesamy

Vi beställde hem det som efter lättare pyssel ska bli våra inbjudningar! Efter tips här BT ett ställe med söta, enkla kort + kuvert - bara 150 kronor för 50 stycken! Så ska vi skriva ut texten på ett fint papper bara. =)

Frimärken finns redan beställda här hemma - de med hjärtan!

Blir allt mer verkligt och pirrande härligt! =)

• Sesamy

Att allt börjar falla på plats efter många turer fram och tillbaka. Blev till och med ett datumbyte....Men...
    Nu är lokal bokad - Den ska vi kika på och skriva kontrakt på, på fredag.
    Vigselförrättare och vigsellokal är klart!
    Ringarna har setts ut och ska bara beställas.
    Till helgen ska inbjudningskort ordnas och skickas ut....
    Nu börjar allt falla på plats och det kunde inte kännas bättre!

• Sesamy
    MimmiMama skrev 2009-03-01 22:19:52 följande:
    Det bästa med mitt bröllop idag är att jag idag fick veta att jag vunnit första pris i en tävling och priset är en figursydd brudklänning för 1500 kr!
    O jag fick tredjepris i vad jag skulle gissa är samma tävling... Så jag får en för bara 2500! =)
  • Sesamy

Att vi nu börjat göra färdigt inbjudningarna! Första går ut imorgon. =)

• Sesamy

Delade ut inbjudningar på en tjejträff i helgen....

En kompis kommentar gjorde mig helt varm.... Hon har stretat länge för att få ett längre vik inom sitt område efter examen. Nu har hon ett vik till slutet av sommaren, men ska egentligen inte ta ut semester i sommar. Vi gifter oss 11 juli.

Men när hon fick inbjudan började hon nästan gråta för att hon blev rörd och sa....Nu ska jag visa den här för min chef och säga att jag ska ha ledigt då. Annars kommer jag inte i allafall! Jag sjukanmäler mig om jag inte får ledigt, det ska jag informera henne om."

Så sött. Gjorde mig glad.

• Sesamy

Hittade en galet fin klänning idag!
    Blev av olika tidspanik och allmän misär i samband med den tänkta klänningsshoppingen. Gräl med m2b om skitsak. --> Tidsbrist.
    Så fick typ springa till sista affären och kom in en kvart innan stängning...
    Jag berättade för expediten om att jag skulle gifta mig och att jag ville att klänningen skulle vara v - ringad, INTE tubklänning, och inte hellång, ganska enkel och diskret, men ändå brudig.
    Hon var den första som inte tittade på mig som att jag var galen när jag sa det där om INTE tubklänning. Utan hon tittade granskande på mig och tog sedan raskt fram en klänning. Den var fin, och "jag". Det såg jag direkt. Hon sa att längden gick att ordna. Men den såg liten ut. Påtalade det, men hon sa bara "nej, den passar".
    Fick på mig den.... Den satt som ett smäck! Den var bara så fin! Och jag fick en fin figur i den. O kände mig vacker... bekväm.... Men ändå uppklädd till tänderna!
    Så nu har jag en klänning att hämta ut om två veckor! Till det facila priset av 2300 - MED ändringar som uppläggning och ändring av axelband! =D

• Sesamy

Tack! Är verkligen hur nöjd som helst! =)

Svar på tråden "Det bästa med mitt bröllop just idag"...