• Tillde

"Det bästa med mitt bröllop just idag"...

Just idag så känner jag en stor glädje över att min brorsdotter tydligen dansar runt hemma och sjunger "jag ska vara brudnäbb, jag ska vara brudnäbb" Är SÅ kul att kunna "hedra" de man tycker om genom att involvera dem på olika sätt!

Vad är det bästa med ditt bröllop just idag??

• Svar på tråden "Det bästa med mitt bröllop just idag"...
  • Heloise

att jag får gifta mig med m2b, han är smart, charmig, sexig och står för sina åsikter, ser framemot att dela mitt liv och starta en familj med honom.

• Nova08

Att jag la på våra inbjudningskort idag, så om någon dag eller två är hemligheten ute!!! Är så glad och nervös samtidigt!!Jag längtar till vår stora dag!!

• Sesamy

Att de ringar som vi beställt inte funkade. Det var en chansning för att det var på "second - hand". Det var jättetråkigt och vi blev besvikna. Pengar i sjön och allt sånt...
    Sen insåg vi att det kvittar. Då får vi sälja dem vidare. Ett dumt beslut att köpa dem och nu får vi ta ett bättre. Pengar ordnar sig alltid. Och den känslan.... Av att vi klarar av allt som livet för med sig....Att det kommer ordna sig. Att lyckan verkligen ligger i det kommande äktenskapet. Inte själva vigseln och allt runt den.... Det var mycket värt! =)

• Sesamy

Gud... Sitter just nu och är typ rörd av glädje. Pratade med min mamma och berättade om missödet med ringarna. Att det kändes tråkigt och att vi tittade på andra lösningar nu och så vidare.
    Men att jag samtidigt är lite stressad av ekonomin, för att jag bara vet att jag har en inkomst till maj när min projektanställning tar slut. Och att just inte veta vad jag har för inkomst gör mig lite stressad....
    Var inte alls stressad när jag pluggade, fast jag hade betydligt mindre pengar då, eftersom jag visste vad jag hade på ett annat sätt.
    ....Sen triggades det hela lite av att jag just fått min första CSN - räkning oxå...

Då erbjöd hon sig att köpa våra ringar. Helt "out of the blue" så att säga. Hon vet att vi är ganska enkla till smaken av oss och att vi inte kommer köpa några extrema ringar för hur många tusen som helst. Men ändå... Det var så fint av henne.

Jag är stolt av mig. Så först sa jag nej. Men hon framhärdade. Hon vill att vi ska få fina, matchande ringar sa hon och det ska inte kännas jobbigt på grund av en sån skitsak som pengar. Då vill hon ge oss dem istället.
    Slits fortfarande mellan att tycka det är jobbigt att ta emot en så stor sak och vara enormt glad och tacksam för den fina gesten.

Jag är nog glad. Helt glad. =)

Ledsen för det långa inlägget.

• Tillde

Helt o med ett långt inlägg! Vad roligt för er!!! Det ordnar sig alltid till slut!

Sesamy skrev 2009-02-01 20:59:37 följande:
    Gud... Sitter just nu och är typ rörd av glädje. Pratade med min mamma och berättade om missödet med ringarna. Att det kändes tråkigt och att vi tittade på andra lösningar nu och så vidare. Men att jag samtidigt är lite stressad av ekonomin, för att jag bara vet att jag har en inkomst till maj när min projektanställning tar slut. Och att just inte veta vad jag har för inkomst gör mig lite stressad.... Var inte alls stressad när jag pluggade, fast jag hade betydligt mindre pengar då, eftersom jag visste vad jag hade på ett annat sätt. ....Sen triggades det hela lite av att jag just fått min första CSN - räkning oxå... Då erbjöd hon sig att köpa våra ringar. Helt "out of the blue" så att säga. Hon vet att vi är ganska enkla till smaken av oss och att vi inte kommer köpa några extrema ringar för hur många tusen som helst. Men ändå... Det var så fint av henne. Jag är stolt av mig. Så först sa jag nej. Men hon framhärdade. Hon vill att vi ska få fina, matchande ringar sa hon och det ska inte kännas jobbigt på grund av en sån skitsak som pengar. Då vill hon ge oss dem istället. Slits fortfarande mellan att tycka det är jobbigt att ta emot en så stor sak och vara enormt glad och tacksam för den fina gesten. Jag är nog glad. Helt glad. =)Ledsen för det långa inlägget.
  • Sååå lurade

Vilken mamma !

Sesamy skrev 2009-02-01 20:59:37 följande:
    Gud... Sitter just nu och är typ rörd av glädje. Pratade med min mamma och berättade om missödet med ringarna. Att det kändes tråkigt och att vi tittade på andra lösningar nu och så vidare. Men att jag samtidigt är lite stressad av ekonomin, för att jag bara vet att jag har en inkomst till maj när min projektanställning tar slut. Och att just inte veta vad jag har för inkomst gör mig lite stressad.... Var inte alls stressad när jag pluggade, fast jag hade betydligt mindre pengar då, eftersom jag visste vad jag hade på ett annat sätt. ....Sen triggades det hela lite av att jag just fått min första CSN - räkning oxå... Då erbjöd hon sig att köpa våra ringar. Helt "out of the blue" så att säga. Hon vet att vi är ganska enkla till smaken av oss och att vi inte kommer köpa några extrema ringar för hur många tusen som helst. Men ändå... Det var så fint av henne. Jag är stolt av mig. Så först sa jag nej. Men hon framhärdade. Hon vill att vi ska få fina, matchande ringar sa hon och det ska inte kännas jobbigt på grund av en sån skitsak som pengar. Då vill hon ge oss dem istället. Slits fortfarande mellan att tycka det är jobbigt att ta emot en så stor sak och vara enormt glad och tacksam för den fina gesten. Jag är nog glad. Helt glad. =)Ledsen för det långa inlägget.
  • Hemlig2009

Sesamy, vad roligt för er! Tycker ni ska tacka och ta emot, klart din mamma vill att ni ska ha fina ringar.

Jag har likadana föräldrar som ställer upp när man behöver (ja inte bara med pengar naturligtvis, finns så många andra sätt också).

Det bästa med vårt bröllop idag är att vi lade inbjudningarna på lådan kl 7 imorse!

• Sesamy

Ledsen för att detta är ganska OT!

Jag är så glad och tacksam för min söta mamma.
    Så skönt att man har föräldrar som alltid finns där för en.
    Pengar är en väldigt liten del av "finnas där" egentligen... Det är så mycket viktigare att ha människor man kan lita på. Som bryr sig så mycket om att man är lycklig. Det var därför jag blev mest rörd av mammas gest... För att det hon hade fokus på var att vi skulle få njuta och vara glada - det var det som var viktigt för henne.
    Blev nästan lika rörd när jag pratat med henne för några veckor sen och hon sedan messade. "Jag blir så glad av att prata med dig. Du verkar så lugn, trygg och lycklig. Det verkar som att allt är så bra mellan dig och Jonas. Det gör mig lycklig".

Så.... Nu ska jag inte tjata om min snälla mamma mer! =P
    Blir alltid orolig för att sånt här ska uppfattas som "skryt", men menar det inte så. Är bara glad. =)

• 20090725

det har du all rätt att vara...

• Villemoa

Det bästa idag är att hemsidan nu är klar och att vi gjort klart inbjudningskorten så vi kan lägga dem på lådan imorgon!!

Svar på tråden "Det bästa med mitt bröllop just idag"...