• Tillde

"Det bästa med mitt bröllop just idag"...

Tack
    Har just insett att 10,5cm klack är MYCKET, fixar man det tro ni?? Vet inte om jag vågar beställa dem, får man skicka tillbaks om det inte funkar? Men jag ääälskar dem!

MulleNuh skrev 2009-01-28 09:53:52 följande:
    Skitsnygga!!
  • Tillde

Ååååh, vart blev det????

anja1661 skrev 2009-01-28 14:40:49 följande:
    idag har vi betalat den sista alkoholen och bestämt vart vi sak åka på bröllopsresa!
  • Tillde

Ni som bokat bröllopsresan, vart blev det nånstans?? *nyfiken*

Vi har alltid tänkt oss Australien och Nya Zealand på vår bröllopsresa men vår knodd är 9 månader när vi gifter oss och det känns lite onödigt att resa så långt med honom och jag lämnar INTE honom i tre veckor.
    Därför blir det en resa till ett schysst Blue Village-hotell i Turkiet med lite extra fint rum mm i juli. Min killes bror+fru+tvillingar är med och mina svärisar, så vi har barnvakt och kan gå ut och äta och mysa massor!! Stort poolområde så det blir nog riktigt slappt.

Kanske låter lite trist att ha med svärföräldrar och sådär på ens bröllposresa men så känns det faktiskt inte alls. Det känns urhärligt att få åka iväg med de tre små (det är bara en månad mellan dem) och att ha med svärisarna som hjälp (och sällskap förstås) Och resan var bestämd sen innan så vi kom på att det kanske räknas som vår bröllopsresa

Australien och Nya Zealand hinner vi förhppningsvis med senare...

• Tillde

Låter inte alls trist, låter urhärligt!!!! Har inte heller något emot att inte vara helt själva under bröllopsresan, vi är tillsammans och ensamma när vi vill men ändå med några av de som vi älskar, perfekt!!

Sesamy skrev 2009-01-29 10:52:19 följande:
    Låter kanske "trist" men vi ska åka till Medeltidsveckan på Gotland med ett stort gäng vänner! Varit planerat sedan innan bröllopet faktiskt.... Men det känns jättebra. Bröllopet blir enkelt och familjärt. Sedan sticka iväg till en vecka på en vacker ö, som av olika anledningar dessutom är väldigt speciell för min älskling - så han ser fram emot att få visa mig vissa ställen osv. Tror det kan bli hur mysigt som helst... O sen ha några av sina närmsta vänner nära. Hur bra som helst! =)
  • Tillde

Att min klänning har kommit, shit vågar knappt prova *nervös*

• Tillde

Att klänningen jag beställde härifrån Köp&Sälj-sidan satt kanonbra!!!!! Nu ska jakten på underkjol startas bara

• Tillde

Åh vad roligt

anja1661 skrev 2009-02-01 11:14:15 följande:
    att min m2b har skrivit på namnändringen och han valde att ta mitt efternamn!!!! såå lycklig!!
  • Tillde

Helt o med ett långt inlägg! Vad roligt för er!!! Det ordnar sig alltid till slut!

Sesamy skrev 2009-02-01 20:59:37 följande:
    Gud... Sitter just nu och är typ rörd av glädje. Pratade med min mamma och berättade om missödet med ringarna. Att det kändes tråkigt och att vi tittade på andra lösningar nu och så vidare. Men att jag samtidigt är lite stressad av ekonomin, för att jag bara vet att jag har en inkomst till maj när min projektanställning tar slut. Och att just inte veta vad jag har för inkomst gör mig lite stressad.... Var inte alls stressad när jag pluggade, fast jag hade betydligt mindre pengar då, eftersom jag visste vad jag hade på ett annat sätt. ....Sen triggades det hela lite av att jag just fått min första CSN - räkning oxå... Då erbjöd hon sig att köpa våra ringar. Helt "out of the blue" så att säga. Hon vet att vi är ganska enkla till smaken av oss och att vi inte kommer köpa några extrema ringar för hur många tusen som helst. Men ändå... Det var så fint av henne. Jag är stolt av mig. Så först sa jag nej. Men hon framhärdade. Hon vill att vi ska få fina, matchande ringar sa hon och det ska inte kännas jobbigt på grund av en sån skitsak som pengar. Då vill hon ge oss dem istället. Slits fortfarande mellan att tycka det är jobbigt att ta emot en så stor sak och vara enormt glad och tacksam för den fina gesten. Jag är nog glad. Helt glad. =)Ledsen för det långa inlägget.
  • Tillde

Sesamy: Klart man får skryta/vara glad över sin mamma, inget man ska behöva fundera över hur andra tar det! Jättehärligt för dig!!

Idag är jag glad för många saker men en sak som känns riktigt skönt är att serveringspersonalsproblemet som jag varit lite stressad över löste sig bara TJOFF! Och det lät bara "Jag tar med mig några av kompisarna så kommer vi, inga problem vi fixar det" Det var svärmors väns dotter som har flyttat dit vi ska ha bröllopet och som jobbar på restaurang, som sa detta. Kan det bli bättre
    Min svärmor och svärfar har mer kontakter än vissa maffiosomedlemmar, gissa om jag är glad för det nu! Inte helt lätt att planera bröllop 40mil härifrån alltid annars!!

• Tillde

Att jag hittat supersöta vita vaser för en spottstyver på Ikea

• Tillde

Att jag hämtat min ring som satt som ett smäck

• Tillde

Coolt, grattis!! (Även om det inte är så bra för svenskarna i längden kanske)

marsros skrev 2009-02-22 15:50:02 följande:
    Att svenska kronan har rasat mot den norska så att de 50.000 norska jag satte över till mitt svenska bröllopskonto blev 63.000 YABBBA DABBA DOOOOOOO Hade räknat hela budgeten med 1:1 så 13000 extra kommer väl till pass...det blir mycket champagne och blommor
  • Tillde

GRATTIS!!! Gud vad roligt! Hoppas er dag blev precis såsom ni önskade!!

didis skrev 2009-03-14 09:54:13 följande:
    Att det faktiskt är idag vi gifter oss!!!Eftersom jag bara stirrar runt är jag just nu förvisad till BT
  • Tillde

Att jag har varit och gjort hårkonsultation och att jag hunnit träffa vigselförrättare och bestämt all musik med mina syskon nu när vi var hemma en sväng! Blir allt på en gång när man bor 35mil bort men det flyter på och känns SÅ bra!!!

• Tillde

... att jag har VÄRLDENS bästa mest omtänksamma underbaraste kille som är MIN bara MIN!!! My precious

• Tillde

Låt bli det där din nyfikna apa!! Mvh/Hon som idag snokade efter info om vem som skickar hemliga sms till min blivande man

Luucie skrev 2009-04-06 21:27:37 följande:
    Det bästa idag är att jag VET att jag ska bli hippad! Hörde M2B i telefonen igår ...lurifax! Och sen pressade jag han hela kvällen! Jag provade med tårar, snusk, psyk och godis inget funkade! Men it´s all good
  • Tillde

Jo fast jag hade tänkt att bara se VEM det var så jag genom att veta vem som arrangerar den kunde få en aning om hur det skulle bli! (Det var vad jag sa till mig själv iallafall, skulle ju såklart inte LÄSA nåt meddelande!!) Min tärna har fullt upp med att föda barn och vi bor ju 40mil från varandra så hon kan det bara inte vara, annars hade hon ju varit självklar! Men nejdå, min käre sambo känner mig så väl så inga roliga meddelanden alls fanns det

Luucie skrev 2009-04-06 21:59:41 följande:
    Hahaha men visst är det så irri att han vet och alla vänner vet men inte MAN SJÄLV?! F-n, jag körde tom den här:" Så det är så här vi ska ha det när vi blir gifta? Ljuga för varandra och inte säga saker när vi vet saker som rör den andre..? Jaha ja " Men jag kunde inte riktigt avsluta meningen utan att börja asgarva och han bara skratta åt mig och mina försök.Snoka på mobilen..bra Tillde! det ska jag nog försöka med...bara han lämnar den ifrån sig nån gång.Och Mulle hahaha, skönt när man har folk som man kan lita på att de gör en skön och trevlig dag för en!
  • Tillde

Det bästa är att min kille just blev kidnappad och kommer ha en helt fantastiskt rolig dag med sin bror, morbror och nära härliga vänner!!!

Svar på tråden "Det bästa med mitt bröllop just idag"...