soffisteff skrev 2009-01-18 21:11:33 följande:
Jag har ett ovanligt efternamn, det är bara vår släkt som heter så i sverige och vill gärna behålla detta. Min blivande hade gärna bytt till detta om det inte vore för att han har samma förnamn som min pappa. Har ni några argument hur jag kan få honom att byta till mitt efternamn trots det? Han har ett vanligt -sson namn och förväntar sig inte att jag ska byta till det utan vill hitta på något nytt tillsammans. Att heta olika efternamn är inget alternativ
Jag förstår din blivande, min svärmor har samma förnamn som mig och jag tänker inte byta till min M2bs efternamn, utan han får byta till mitt (som är ovanligare).. Jag har dock varit öppen för att vi ska ta ett nytt namn, så båda byter.. Att heta som sin svärfar/svärmor är inte det så kul.. då finns det ju redan en exempelvis Maria Andesson.. jag känner då att jag själv bara blir en "sämre kopia".. men nu var det argument för och inte emot du ville ha och det har jag tyvärr inte...men kom ihåg att tänka dig in i hans situation oxå.. =)