Kallor?
jag vill ha kallor i min brudbukett - gärna vita. När är det säsong för dem? Går det att få ta i dem på sommaren? (ingen koll på blommor!)
jag vill ha kallor i min brudbukett - gärna vita. När är det säsong för dem? Går det att få ta i dem på sommaren? (ingen koll på blommor!)
jag hade svarta kallor när jag gifte mig i augusti, vet då att floristen beställde de från holland och att han beställt flera tusen vita kallor 070707 då många gifte sig, så det borde inte vara några problem
Kallor finns året runt, men de brukar förbeställas, för det är inte en "dussinblomma" i butik utan de kommer antagligen att tas hem särskilt till dig, i den längd och färg du ska ha.
Ihop med rosa pioner kommer du garanterat att se dem helt svarta! även om det är en lila ton ifrån början. Det är helt galet att de fått fram så mörka.
Är det någon som vet på ett ungeär vad kallor kostar???
Det finns så många längder/storlekar så det är ett brett prisspann. det finns all från ca 35-40 kr ända uppemot 160-180 kr, men säg att du vill ha en famnbukett med lite större kallor, så räkna med ca 90-125 kr för dem/stjälk, medan om du ska ha en droppformad bukett med mer än bara kallor och då lite mindre, nättare kallor, ja då kanske de ligger på 45-75 kr.
Det har mkt med att göra tillgången just när de förbeställs också, vilket slutpris det blir.
Kallor är generellt sett en av våra mer exklusiva blommor, i klass med Orkidéer och odlade Liljekonvaljer tex.
Åhh Tack för alla svar! Och ännu bättre att någon "inkräktade" på tråden så jag fick prisuppgift oxå!
Precis vad jag ville höra En droppbukett med kallor, rosor, något grönt + min & sambons "månadsblomma" var vad jag tänkt mig. Orkidéer hade jag oxå kunnat tänka mig...
Tack också för mitt svar
nä de blir inte helt svarta mer åt det vinröda hållet och typ svarta/mörka kanter. Tror inte att det passar till rosa
I promise, jag har sett de som är ännu mörkare, som verkligen ser svara ut. Särskilt bredvid andra blommor.