• tessan1982

Limhamnskyrka någon??

Är det någon som har erfarenhet av att vigas i Limhamnskyrka i Malmö? Vi funderar på att ha vår vigsel där men skulle gärna vilja ha lite mer info kring kyrkan.

Har letat efter bilder på näten, men hittar väldigt lite. Är det någon som har tips på vart man kan hitta bilder?

Är det någon som har haft kontakt med någon präst där med bra eller dåliga erfarenheter?

• Svar på tråden Limhamnskyrka någon??
  • JPerlestam

Vi gifte oss i Limhamns kyrka den 6 dec 2008, jag har iaf två bilder i mitt bildgalleri. Titta på Limhamn.nu och se om där finns fler. Vi vigdes av kyrkoherden Evy Bjerhage. Hon var helt fantastisk. Vid första mötet kan hon verka lite sträng men det är bara för att hon är noggrann och tar sin uppgift på störta allvar.

Vi valde Limhamns kyrka för att vi bor nästan bredvid den men jag tycker att det är en lagom stor och fin kyrka som man kan känna sig "hemma" i. Lycka till! =)

• JPerlestam

Gå även in på Limhamn församlings hemsida för att få lite mer information om själva kyrkan... =)

• tessan1982

Tack!!

Det va fantastiskt fina bilder..
    Ser att ni beställt tårtor från Katarina! Hur fick ni ställningen till tårtorna och vad betalade ni? (för själva tårtan!)

får man också va så nyfiken att man frågar vart ni hade er fest?

/tack!

• JPerlestam

Ingen fara!
    Ställningen till tårtan lånade vi från konditoriet, helt gratis. Tårtan kostade 28kr per bit men vad jag förstår av inlägg i andra trådar så har de nu höjt priset till 30kr.
    Vi hade vår fest i Elinelunds föreningshus. Man kan hyra det om man känner någon som har kolonistuga där för 500kr/dagen! Googla Elinelund så hittar du bilder...

Lycka till med allt! =)

Svar på tråden Limhamnskyrka någon??