• Svar på tråden skor med öppen tå
  • agtiwi

Mina skor är öppna i tårna. Har inte ens haft en tanke på att det skulle kunna vara något fel med det, så enligt mig kan du mycket väl bära skor med öppen tå!

• Mamli

ÅH..de vill jag med ha men kan inte de..ser jätte konstigt ut på mig men hade jag kunnat ha de hade jag verkligen haft de!

• puppis

Visst kan man ha sådana skor, men inte på sitt bröllop...! Tycker jag!!

• Lottalinda

Jag har redan beställt dem nu så det blir öppen tå :)

Tycker att det är bra löjligt vad man kan ha och inte ha på sitt bröllop. Måste färgkoordinera mm. Våra inbjudningskort har inte samma tema som resten av bröllopet och det är visst fel det med.

NÄ, tycker nog att man gör som man känner. Blir ju inte ett bättre bröllop för att skorna är stängda, att man inte blir överlämnad av sin far och att inbjudningskorten inte har samma färg som servetterna :)

• Vid havet

Supercoolt! Klart du kan ha dem Om man inte får göra som man vill på sitt eget bröllop, när får man då göra det undrar jag...

Vad ska du ha för klänning till?

• Cherryblossom

Man ska inte visa bara fötter på fina tillställningar, om man vill vara strikt. Så det har inte med öppen eller stängd tå att göra egentligen, utan huruvda man har strumpr eller ej. Magdalena Ribbing (etikettgrurun) sammanfattar det ganska bra i ett chattsvar där man frågade om sandaler på sommarfest:

"Principiellt är man inte "färdigklädd" utan strumpor men vem märker det på ett sommarkalas? Då kan det säkert gå bra med fin klänning utan strumpor! Men går man på en finare fest andra årstider ser det faktiskt konstigt ut med bara fötter i sandaletterna eller skorna till en mer formell klädsel, typ lång klänning. Jag har sett att det förekommer - men det gör inte strumplösheten bättre att den är relativt vanlig."

Och jag antar att det inte är en väldigt formell klädkod du tänker välja. Kör på de coola skorna!

• RhjärtaJ
    Lottalinda skrev 2009-01-20 10:23:31 följande:
    Jag har redan beställt dem nu så det blir öppen tå :)Tycker att det är bra löjligt vad man kan ha och inte ha på sitt bröllop. Måste färgkoordinera mm. Våra inbjudningskort har inte samma tema som resten av bröllopet och det är visst fel det med.NÄ, tycker nog att man gör som man känner. Blir ju inte ett bättre bröllop för att skorna är stängda, att man inte blir överlämnad av sin far och att inbjudningskorten inte har samma färg som servetterna :)
    Håller med, det är så mycket löjliga "regler". Jag förstår inte överhuvudtaget varför man skulle lägga så mycket energi på skorna när klänningen döljer dem...
  • molnis

Beror ju på om man har en lång eller kort klänning ;)

RhjärtaJ skrev 2009-02-11 22:51:01 följande:
    Håller med, det är så mycket löjliga "regler". Jag förstår inte överhuvudtaget varför man skulle lägga så mycket energi på skorna när klänningen döljer dem...
Svar på tråden skor med öppen tå