• momi boki

hur kommer ni göra den stora dagen eller gjort Tärna osv

jag har bestämmt att min tärna får komma hem till mig på morgonen sen äta frukost och blir fixad hos mig min dotter komme rtroligtvis sova hos mina föräldrar och kommer hem till mig vid 9 då hon får klä på sig klänning o fixa håret! hur gjorde ni? hur tänker ni göra?

• Svar på tråden hur kommer ni göra den stora dagen eller gjort Tärna osv
  • Munchkin

Min syster som var min tärna bor 120 mil ifrån mig, så hon kom upp måndagen före bröllopet för att vi skulle få umgås lite. På bröllopsdagen precis som innan i veckan så sov hon hos oss, vi klev upp runt 8.30, ungefär samtidigt som resten av min familj ramlade in. Vi åt frukost och sen fick pappa köra oss till frisören som skulle fixa mig. Syrran fixade, trots erbjudanden från frisören, sig själv. 2 kompisar gjorde oss sällskap hos frisören för att dokumentera det hela. Medans jag blev fixad så kutade syrran bort till floristen och hämtade blommorna. När vi var klara och ombytta blev vi hämtade av pappa och blivande maken för vidare transport till kyrkan där vi skulle fotograferas före vigseln. Men innan dess hämtade vi upp tårtan och sen körde vi förbi en ica butik för att förse den törstiga bruden med vatten och sugrör. Pappa (i "vanliga" kläder) och syrran ( i full tärnmundering) kutade in på ica och fixade vatten, och ett diadem till syrran så blev hon fin i håret med. Sen blev vi avlämnade vid kyrkan medan pappa åkte vidare med tårtan till lokalen...ja eller nästan, han var tvungen att komma tillbaka direkt eftersom vi glömt blommorna i bilen.....

Medan vi fotograferades tog syrran hand om min väska och de blommor som vi inte skulle ha ( alltså sin egen tärnbukett och best mans coursage)

Under festen skötte hon markservicen tilsammans med toastmadam och diverse hjälpsam släkt. Såg till att gästerna fick välkomstdrinkar, fixade fram buffén och kollade så att allt funkade som det skulle.
    Hon var helt ovärderlig

• soffi73

Jag sover natten innan bröllopet med mina tärnor pa hotellet där vi hyrt festlokal, vi kommer äta frukost ihop och där kommer vi ocksa göra oss i ordning. Tjejen och killen som ska hjälpa oss med har & make up kommer dit pa morgonen.

• momi boki

när tänkte ni/gick ni upp på morgonen jag har beräknat börja dagen 07:45 och vigseln är då 14:00 men jag slipper allt spring hit o dit då frisör o makeup fixas hemma hos mig

Svar på tråden hur kommer ni göra den stora dagen eller gjort Tärna osv