• Mailan

    Innehåll????

    Vad ska en bröllopsinbjudan innehålla?

    står nästan helt still i huvudet på mig :-P

  • Svar på tråden Innehåll????
  • matildaochniklas

    Datum, tid, plats. Vilka som gifter sig. Klädsel kanske. Annan relevant info om fest el liknande

  • FruHamberg

    Plats, datum, tid, om ni har fest; vart, klädsel, har ni betalbar? Kan de betala med kort eller måste man ha med sig kontanter? Senast osa-datum och till vem. Vi hade min syster som folk fick osa till, vi uppgav hemnummer, mobil och mail. Alla sätt användes .

  • laris

    Så här ser vår inbjdan ut:

    Vi gifter oss!

    Inget skulle göra oss lyckligare än att ni xxx och xxx skulle vilja dela denna speciella dag med oss som börjar med vigsel i xxx Kyrka, Leksand den x juni 2009 kl. 17:00

    Därefter fortsätter vi firandet med mat och fest hela natten lång i xxx

    xx & xx (våra namn)

    Klädsel: Kavaj
    O.S.A. Senast 1 april
    Tel: xx-xxx till xx
    xx-xxx till xx

    Festen är barnfri men ammande barn är välkomna
    Mer information inför bröllopet finns på: www.xx.weddingannouncer.com

  • Mailan

    tänkte göra en inbjudan med alla "formella" grejerna, och sedan även "bifoga" en liten lapp om vad som kommer hända, som ett program ungefär..

    vi kommer gifta oss borgeligt och utomhus, så festen kommer bli utomhus den med

  • Mailan
    laris skrev 2009-01-19 21:37:53 följande:
    Så här ser vår inbjdan ut: Vi gifter oss!Inget skulle göra oss lyckligare än att ni xxx och xxx skulle vilja dela denna speciella dag med oss som börjar med vigsel i xxx Kyrka, Leksand den x juni 2009 kl. 17:00Därefter fortsätter vi firandet med mat och fest hela natten lång i xxxxx & xx (våra namn)Klädsel: KavajO.S.A. Senast 1 aprilTel: xx-xxx till xxxx-xxx till xxFesten är barnfri men ammande barn är välkomnaMer information inför bröllopet finns på: www.xx.weddingannouncer.com
    det där lät ju jättebra!!
  • Mailan
    Hemlig2009 skrev 2009-01-20 00:06:28 följande:
    Du har en massa olika textförslag här på BT (vi använde oss av nr 2):www.brollopstorget.se/Festen/textforslag.phpVi ska skicka med ett infoblad där det står en massa praktiska saker.
    tack, hade missat de sidorna, nu har jag lite mer att läsa på
Svar på tråden Innehåll????