• aramses

Dumpad - hjälp mig gå vidare

Jahaaa....

Efter 2½ år tillsammans med en fantastisk man har jag nu blivit lämnad...
    Jag kan hålla med om att vårt förhållande senaste halvåret varit svajigt men jag tyckte verkligen att vårt förhållande var värt att satsa på.

Nu har vi varit isär en vecka och vi hörs eller ses ingenting överhuvudtaget. Jag saknar honom något så otroligt mycket och jag kan knappt äta eller sova.

Jag måste respektera hans vilja och jag tänker inte ringa och böna och be. Jag sa att "jag finns här" när han gjorde slut med mig och det får räcka. Jag hoppas att han kommer ändra sig eller att det blir vi i framtiden men det kan jag ju inte utgå ifrån. Jag måste ju försöka hitta min egen lycka men HUR GÖR JAG??

Jag umgås med vänner och familj väldigt mycket nu och jobbar som vanligt. Har en fundering på att åka utomlands och arbeta eller studera 6 månader men har ingen fantasi... Dessutom kräver det mesta förberedelse minst ett halvår innan.
    Finns det någon som varit i samma situation (klart det finns...) så tipsa mig!!!

Jag skulle verkligen vara evigt tacksam.
    Kram till er

• Svar på tråden Dumpad - hjälp mig gå vidare
  • MulleNuh

mycket jobbigt!!!

Ja vad kan du göra.. Du måste tillåta dig att vara ledsen och ta detta i din takt. Att försöka stressa bort det funkar inte..

Bra att du umgås med familj och vänner.. Skönt att ha lite sällskap..

Jag kan nog inte ge så många konkreta råd tyvärr. Det KOMMER att gå över. Men det kan ta tid vilket är helt normalt..

• J D

Vad jobbigt, tyvärr har jag inte varit i din situation så jag känner inte att jag kan ge några bra råd mer än att säga att om man vill läsa språk så går det snabbt att komma iväg. Jag bestämde mig hastigt för att åka till Kin och läsa kinesiska 1½ månad innan jag var på plats i Shanghai och började läsa.

• Tooticki

Jag beklagar verkligen att du blivit lämnad!