• momi boki

snälla hjälp! nån som ångrat datum och vill flytta det närmare??? panik

jag satt och fundera o klrade under dagen idag och insåg att jag inte alls vill gifta mig i oktober , jag vill gifta mig i augusti, problemet är bara om jag kan få lokalen i augusti månad elle rom den är full bokat! samma sak med kyrkan. vi har det redan lite tajt med ekonomin kring bröllopet o tänkte inte ha ett stå stort bröllop ca 60 st varav 10 barn, har ni flyttat datum närmre? hur gjorde ni tror ni att det är omöljigt att hinna ändra det? tips på hur man drar ihopp ett bra brööllop billigt? att vänta till nästa är tyvärr inget alternativ

• Svar på tråden snälla hjälp! nån som ångrat datum och vill flytta det närmare??? panik
  • Wiimii

Det är ju inga problem att hinna med planeringen, även om du flyttar bröllopet är det ju fortfarande ca 7 månader kvar.
    Och vad gäller om kyrkan och lokalen är lediga så är det ju bara att ringa och fråga, är det ledigt så flytta bröllopet, är det inte ledigt får du ju antingen tänka om vad gäller kyrka och lokal eller acceptera att gifta dig i oktober.

• MulleNuh

Men sån panik är det ju inte! Nog hinner ni utan problem.

• momi boki

jag är rädd att det är uppbokat över allt, sitter nästan med magknip, vet int evad som flygit i mig men insåg att en sen sommar natt och att kunna gå ut o mysa är det jag vill ha fåger kvitter bil muller osv allt ,, sen är det ju bara ekonomin som är ett problem men få ju helt enkelt lösa den inte mycket som skulle saknas så det är ju minsta problemet

• Augusti2010

Om ni har bokat lokal är det nog inte så enkelt som att bara boka om, även om det önskade datumet är ledigt. En ombokning räknas i så fall med största sannolikhet som en avbokning + ny bokning, och då brukar det finnas klausuler i kontraktet om avbokning som säger att ni ändå får betala en ansenlig del av hyran, eftersom det kan vara svårt att få stället uthyrt igen till oktober.

Vet inte vilka summor det handlar om i ert fall, om ni har något skriftligt kontrakt överhuvudtaget, och vad det i så fall står däri, men ha det i åtanke i alla fall.

• momi boki

som tur är får vi boka om utan kostnader

• anja1661

har ni ringt och kollat kyrkan oxå? fanns det tider kvar till augusti?
    hur går det för er??

• momi boki

det går skäprätt åt skogen pga av min mamma! nu har jag lykats få kyrkan den 25de juli och lokalen eller den 18 juli samt lokalen men nu har mamma krånglat två gånger om att hon ska vara på semester, och jag har bokat om 4 gånger nu jag ger snart upp helt förstörd, och sönder stressad och min kära mamma inser inte att de är brottom och att jag vill få klart, men vad ska jag göra behålla datumen och skita i mamma o pappa på vigseln??? verkligen nere, de är ju de enda som passar oss och augusti var det helt kört i finns inte en enda lokal att hyra de datumen jag vill ha,,,

• jojanna

vart skall de på semester? Ifall det redan bokat och betalt något så förstår jag, men annars är det lite underligt. Isåfall, boka du bara så kommer de nog skall du se

• momi boki

nu har jag fått ett datum =) lokalen ligger en bit bort 9 km men de skiter jag i o folk får ta taxi eller köra själva, 18 juli bär det av för oss riktigt glaf nu =) bara pussla med ekonomin

• brud090502

grattis!!! vad kul för er att det löste sig,
    vi valde också vårat tidigare alternativ även fast vi har lite taskig ekonomi, men ville verkligen itne vänta :) så vi gifter oss i maj istället för augusti...
    Finns ju många sätt att spara in lite pengar på, jag köppte tex en otroligt fin klänning på blocket hade provat den i en affär men nu fick jag den för 2000 :) och maten har jag folk som hjälper till att göra (vi ska ha 100 gäster)
    Känner även en jätte duktig tjej som ska ta våra kort, så de blir inte så dyrt... man får nog tänka lite extra på alla "små" utgifter och se om det är något man kan spara in på...
    Lycka till med planerana!

• BladEkström

ta vara på alla reor, loppisar och vänner och släktingar med mycket grejer!

• momi boki

brud090502. ja håller verkligen med vi beställer mat kall skuren buffe efter som det är mitt i sommaren så tycker vi de ät godast. den betalar vi endast 300 för då mamma o pappa betalar hälften men de saknas iaf 18000 för oss men på nåt sätt ska de nog gå vi har ju 6 mån att klura hur vi ska göra

• brud090502

mm det löser sig alltid på något vis...min blivande man blev vist uppsagd nu me, men jag tror på att allt alltid löser sig:) våra föräldrar kommer dock hjälpa till rätt mkt...

• momi boki

ja de tror jag med och vi som har det super tajt oxå nu har ju fått massa mer anu som sk aut på kortare tid men en glad överaskning va att vi får 4000 kr mer än vi räknat med denna mpnad och att jag får alkohol billigt av en vän i morrn från tysklan som köper me sig =)=) super glad

Svar på tråden snälla hjälp! nån som ångrat datum och vill flytta det närmare??? panik