• momi boki

billig bröllop har ni lyckats tips??? dela med er som har liten budget

okey sittsen är denna jag har valt att skjuta fram mitt bröllop 3 månader och på nåt sätt måste jag lykats få ne rbudgeten vi sk avara 60 personer varan ca 10 barn. just nu saknas det ca 20 000 kr maten kostar 7000 alkoholen 6000, halv amaten betalar min mor och far, allt till dukning osv finns, det jag undrar är vad kkan det kosta att köpa lite kakor och lite alkohol fria drycker öb har väl stor pack ganska billigt? vad har ni för budget ?

• Svar på tråden billig bröllop har ni lyckats tips??? dela med er som har liten budget
  • RTBW

Köper ni alkohol på systemet, isåfall kan ni lämna tillbaka
    oöppnade burkar, flaskor och boxar.
    Vi har tänkt göra så, det man får se till, då vi har öppen bar
    är att någon har koll så att man tömmer flaskor o boxar innan man öppnar en ny.

Baka, egna kakor, gör det i omgångar och frys ner.

Låna dekorationer, vaser och liknande från vänner.

• RTBW

Köper ni alkohol på systemet, isåfall kan ni lämna tillbaka
    oöppnade burkar, flaskor och boxar.
    Vi har tänkt göra så, det man får se till, då vi har öppen bar
    är att någon har koll så att man tömmer flaskor o boxar innan man öppnar en ny.

Baka, egna kakor, gör det i omgångar och frys ner.

Låna dekorationer, vaser och liknande från vänner.

• Lennarts Fru

använd naturen i dukningen. köp på rea. ta dekoration så som vaser och liknande hemifrån eller från vänner och familj, baka själv, hyr lokal där även porslin och all utrustning finns att låna, vill man använda en löpare över bordet så funkar precentpapper. Använd en billig pappersduk de kan se sjukt fint ut i alla fall bränn en skiva och spela den istället för att hyra band eller liknande. på skivan kan ni ha musik som påminner om olika saker från eran tid tillsammans, köp begangnad klänning....

• bongen80

vi har en väldigt liten bugdet....mamma o pappa bidrar iofs med 10000:- men resten betalar vi själva, jag fick tag på drömklänningen på tradera för 630:- inkl frakt!!! tärnklänningar köptes på rea nu efter nyår o likaså näbbkläder, maten ska vi laga själva o på ica maxi fixas jättefina släta vita tårtor för 11:-/ bit, vi kommer ha "självkostnadsbar"

• Juni2009

TS
    Ni får bestämma hur ni vill göra, ska ni bjuda på dryck eller ska gäster stå för det?

Kanske typ andra glas får dom betala själv eller så.

Sen maten, ska det vara dyra eller billigt som tex buffe? eller nåt som ni kan snabbt göra det själv.

Ni får börja handla lite varje månad så slipper ni göra allting på en gång.

Vi handlade saker på Internet/ebay sen somras.
    Hittills har vi hunnit ganska mycket så det är "bara" små saker kvar...

Lycka till med planering.

Svar på tråden billig bröllop har ni lyckats tips??? dela med er som har liten budget