Tack för tipset!
Som sagt- jag är fullt medveten om att det inte vore bra och kommer inte att säga något osmickrande
Mitt "problem" är att denne nya chef VET att jag har begärt en omplacering...och det kanske man bara gör på grund av problem som man finner olösliga?? Alltså vill jag inte få det att låta hur konstigt som helst...
humlanis skrev 2009-01-21 08:59:35 följande:
Den gyllene intervjuregeln är att aldrig säga något osmickrande om sin nyvarande arbetsgivare. Personer som sitter på en intervju och klagar på sitt nyvarande jobb brukar ofta ha svårt att äga ansvar senare och gnäller ofta på det nya jobbet också, i alla fall av de erfarenheter jag har som chef. När frågan kommer tycker jag att du ska fokusera på att du vill ha nya utmaningar, se till att du har läst på så du vet vad som är bättre på den här arbetsplatsen, och ska du säga någonting om din chef så säg att NI hade lite svårt att sammarbeta. Men ÄG ditt ansvar, och var tydlig med att du har lärt dig av den här erfarenheten och även om det var tråkigt att den här situationen gick så långt att ni inte kunde reda ut det, så har du i alla fall tagit med dig viktiga vertyg för att det inte ska hända igen. Så hade nog jag gjort i alla fall..