• Svar på tråden Äktenskap för alla!
  • Pärlan2009

Håller helt med dig!!

• Toblerone

Det som också är bra är att det är upp till varje präst att bestämma ifall de vill viga homosexuella eller inte!

• didis

För min del är det första (och troligen sista!) gången jag håller med KD.

Jag tycker också vi, liksom flertal andra länder, skall ha en borgerlig vigsel och sedan en frivillig välsignelse i valfri kyrka. Då kan man välja om den borgerliga vigseln skall vara storslagen eller bara på tumanhand med en storslagen kyrkovälsignelse efteråt (om man nu vill ha det storslaget alls).

• Mörk Ängel

Vad glad jag blir!!! Äntligen!

• Toblerone
    didis skrev 2009-01-21 16:12:03 följande:
    För min del är det första (och troligen sista!) gången jag håller med KD. Jag tycker också vi, liksom flertal andra länder, skall ha en borgerlig vigsel och sedan en frivillig välsignelse i valfri kyrka. Då kan man välja om den borgerliga vigseln skall vara storslagen eller bara på tumanhand med en storslagen kyrkovälsignelse efteråt (om man nu vill ha det storslaget alls).
    Jo precis!
  • passionsblomman

Verkligen på tiden att alla får samma juridiska trygghet och att man skiljer på Gusd välsignelse och det rent samhällsjuridiska!

sedan hopppas jag INNERLIGT att man framöver ska kunna känna som homosexuell att man visst kan vara kristen precis sådan man är!

Svar på tråden Äktenskap för alla!