• jojoånick09

vad kommer ni att ha?

kommer ni att ha en kvinnlig/manlig präst?
    vi kommer troligtvis ha en manlig präst och hoppas att vi får en särskild kandidat som finns i Torsby pastorat i Kungälv. Har hört att han är jättebra.

• Svar på tråden vad kommer ni att ha?
  • Milla84

Vi kommer ha en kvinnlig präst. Det har inte varit tal om nån annan än henne då vi känner henne sedan tidigare.

• Lennarts Fru

vi hade en manlig. Brukar träffa han poå affären ibland .. så kul att han faktiskt känner igen oss och kommer ihåg datumet och tiden för vår vigsel :) jag blev förvånad att han kom ihåg det.

• matildaochniklas

vi hade en manlig, vi valde en som vi gillar

• Lennarts Fru

vi fick inte välja präst eftersom vi valde att gifta oss en söndag så har kyrkan där jag bor en typ regel om att man helt enkelt får ta den präst som är satt att arbeta för den dagen. Men han var en bra präst och kan inte tänka mig en bättre.

• Nightingale

Vi fick inte välja eftersom det bara var en tjänstgörande präst, men vi hade enorm tur. Fick en kvinnlig präst som precis uppfyllde varenda önskemål vi hade utan att vi behövde säga det ens!

• Ore

Helt orelevant fråga, kan jag tycka... En präst är en präst oavsett kön. Men vi hade en kvinnlig präst, i församlingen tjänstgör en kvinnlig och en manlig präst, vi fick den som var i tjänst den dagen.

• mammatill2

Vi kommer att ha en kvinnlig präst som vi valt själva. Hon har nästan blivit som en "familjepräst". Hon är kompis och arbetskamrat med min mamma sen många år tillbaka.

Vi valde henne helt enkelt för att vi tyckte det var bra att ha någon som faktiskt känner oss.

• Kojak

Vi ska ha en manlig präst när vi gifter oss nästa lördag (31/1), också i Torsby församling, men i Harestads kyrka. Däräefter blir det bröllopsmiddag på Tofta Herrgård =)
    jojoånick09, vem är prästen ni hoppas på? Vi ringde han som vi ville ha och sa att vi gärna ville att han skulle viga oss. Vet inte om det var därför, men när schemat sen var lagt, så tjänstgör han den aktuella helgen och vi fick som vi ville :)

• Pizan

Jag vet inte än, vi tar den som tjänstgör den dagen.

Svar på tråden vad kommer ni att ha?