Ni som får bidrag/sponsring till bröllopet
Har ni frågat själva efter pengar?
När har ni isåfall frågat?
Har dem själva erbjudit sig?
När har dem sagt att dem vill betala en del av bröllopet?
Har ni frågat själva efter pengar?
När har ni isåfall frågat?
Har dem själva erbjudit sig?
När har dem sagt att dem vill betala en del av bröllopet?
Mina föräldrar erbjöd sig att betala 22000. Jatack sa vi!
Vi frågade absolut inte, blev väldigt överraskade!
Nej jag skulle aldrig fråga efter pengar (vad skulle de svara?) men min mamma erbjöd sig att betala "drickat" dvs 10.000 kr.
Trots att jag inte ville ha hennes pengar ligger de nu på kontot.
Jag är nog gammaldags för jag tycker man betalar sina egna evenemang och bjuder man så bjuder man. Erbjuder sig folk är det en annan femma.
Jag skulle aldrig våga fråga mina föräldrar... åtminstonde inte om det inte skulle krisa på något sätt. Men visst hoppas jag på att de vill sponsra som en present, men som sagt... skulle jag fråga skulle jag känna mig som en tiggare.
Nej, frågade inte. De sa att de ville betala vissa delar när vi berättade att vi skulle gifta oss.
Vi har inte frågat!!
Min mamma ville bjuda på välkomstfest fredagen innan bröllopet och fick med pappa i det! Fick även smycken, som passar till klänningen, i tidig födelsedagspresent av mamma!!
Vad gäller min sambos föräldrar så tror jag inte att han har frågat de heller! Av hans mamma har vi fått 10000 kr, jag visste inte ens om det å blev förvånad när jag såg att det var 10000 kr mer på det kontot! Bara tacka å ta emot!
Hans pappa betalar bilen, vi har där bara frågat om han kände någon som hade nån bil (en man med mkt kontakter tydligen för han kände även livebandet vi bokat) då han tydligen sagt att han ville stå för det!!
Vi skulle aldrig ha frågat, vi visste att vi skulle klara det själva men det är bara tacka å ta emot!!
vi har inte heller frågat, utan min pappa sa när vi berättade vår nyhet att han ville bidra!
Vi har inte frågat men däremot så sa mina föräldrar att de ville betala mat och fotograf. Vi får det istället för presenter.
De betalade maten på min brors bröllop också. Den var ganska mycket dyrare än vå mat så därför fick vi även fotografen betald.
Dom är väldigt noga med att det ska vara rättvist ekonomiskt mellan oss.
Jag tycker det är bättre att få det i present än pengar. Det får man i alla fall.
Tack för era svar.
Vi frågade inte utan det var mamma o pappa som förde det på tal.
Jag hade ju på känn att dom skulle bidra med lite eftersom dom gjort det på min systers bröllop men jag blev oerhört glad och nästan lite generad av summan på 40 000.
Jag tycker inte man ska utgå ifrån att någon annan skall bidra utan se det som en fin och generös gest om så blir.
Mamma har sagt att hon vill hjälpa till men inte med hur mycket.
Vi har bokat lokal via hennes gamla jobb så de betalar hon om de ens kommer kosta något och sen syr hennes kompis klänningen till mig så de har hon sagt att hon betalar också så de känns super skönt. Men skulle vi betalat de skulle de kanske bli närmare 10000.
Pappa kör till tyskland å handlar sprit men de vet ja inte om han tänkt bjuda på, jag är bara glad om han bjuder på bensinen
min m2bs föräldrar engagerar sig inte så där får vi nog inget
Jag och mamma pratade om det för lääänge sedan, det här med att brudens far betalar. Redan då sa hon att vi får betala själva, men att de nog hjälper till med någon del. Nu har hon meddelat att vi får 10000 till musiken!
Nää vi frågar inte, skulle dom erbjuda sig då är det bonus.
Min mamma är ensamstående och min pappa o hans fru har kass ekonomi just nu.
Sen är svärmor arbetslös och svärfar pensionär.
Så dom är inte så rika så därför tyckte vi att vi inte skulle tigga om pengar men skulle dom bjuda på lite pengar så blir vi så klart glada.
Det är ju vårt bröllop så jag tycker det känns fel att be om pengar när det är VI som valde att gifta oss.
Dom har ju inte tvingat oss eller så då skulle det känns "bättre" att dom skulle betala hela kalaset.
vi kommer få drygt 20 000:- av sambon`s mamma + styvpappa. Dom är dom enda som kommer att ge bidrag. Vi frågade inte utan dom sa att dom betalar det, ja tack sa vi :)
Vi tar inte förgivet att andra ska betala vårat bröllop.
Mina föräldrar betalade inte ett endaste dugg, och det räknade jag inte med heller. Vi har gjort klart från början att vårt bröllop var vårt, och då ska vi själva betala. Däremot har mina kära svärföräldrar FRÅGAT om det är okej att de fick sponsra lite, vilket resulterade i att jag fick klänningen av henne (hon är sömerska)+ de tre buketterna. Vi fick också en rejäl slant i julklapp som sattes in på bröllopskontot. I bröllopspresent har vi också fått pengar, och vi vet inte hur mycket än.
Visst är det välkommet och uppskattat med gåvor! Men vi räknade som sagt med att kunna betala allt själva.
Min kära far erbjöd sig att betala spriten när det kom på tal om hur vi skulle lösa det. Det är vad vi vet just nu, annars räknar vi med att betala allt själv. Har däremot använt släkten till bla tårtbakning, fotografering och liknande...
Skulle aldrig få för mig att FRÅGA om pengar.
Men när vi berättade att vi skulle gifta oss sa pappa
att han ville betala.
Jag trodde nästan han ville det,
men jag räknade ALDRIG med det.
Men nu kan vi lägga pengarna vi hade sparat på det lilla extra (inte allt såklart) och så ska vi renovera huset lite.
Hej! Så här är det för oss... Vi började planera bröllopet i juni 2008 och i november köpte vi vårat drömhus. Underbart men det betyder också att vi inte har pengar till allt. Vi hade ju redan bokat allt till bröllopet och nu drar vi in på allt som är möjligt. Men också så tänkte vi fråga om våra föräldrar kan tänka sig att bidra lite istället för att ge presenter. Det tycker inte jag känns fel. De vet ju hur situationen är. Jag skulle naturligtvis önska att jag inte behövde fråga.
Lycka till!!!