• Myriss

Vart kan jag lämna in buketten för konservering i Sthlm

Jag vill konservera min brudbukett men hittar bara ett enda ställa i stockholm som gör det. Det kan väl ändå inte stämma? Måste väl finnas fler florister som kan konservera buketterna.

Hoppas ni kan hjälpa mig att ge förslag på fler som gör detta.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Vart kan jag lämna in buketten för konservering i Sthlm
  • Noxire

Här är en till som vill ha föslag dock inte i Stockholm utan i Örnskldsvik, Sundvall, Umeå

Kram till alla

• passionsblomman

Jo, det kan nog nästan stämma. Vem har du redan hittat?

Det här är en såpass kostsam och omständig procedur, som ändå sällan motsvarar brudens dröm om en evig bukett, så de fleta florister ids inte befatta sig med det här längre.

Jag gör det inte, för jag tycker inte det blir vidare bra, fast man jobbar MER med det än med att göra buketten från första färska början.

Jag ger tipset att notera blomsorterna och önska samma blommor av maken på er bröllopsdag istället. Snacka om minnen!

Dessutom appellerar det till att buketten från början var en gåva från brudgum till brud.

• Myriss

Den butik jag hittat är Bernzons blomsterhandel.

Båda mina morbröders fruar har konservarat sina buketter och de gifte sig för många år sedan och deras buketter är fortfarande jättefina.

• passionsblomman

Ja, de gör det och där behöver du inte vara orolig för att lämna in den. De är bra.

Myriss skrev 2009-01-22 21:30:46 följande:
    Den butik jag hittat är Bernzons blomsterhandel.Båda mina morbröders fruar har konservarat sina buketter och de gifte sig för många år sedan och deras buketter är fortfarande jättefina.
Svar på tråden Vart kan jag lämna in buketten för konservering i Sthlm