• Housefrun

    Inbjudningskort i pocketformat?

    Hej!

    Jag är på jakt efter en svensk websida där de säljer såna där inbjudningskort som är med en ficka där man kan lägga i sina extra kort. Hade glömt att spara länken så om det är någon som vet vilken det är jag menar så snälla berätta!
    Jag hittar bara amerikanska hemsidor.

    tacksam för svar!

  • Svar på tråden Inbjudningskort i pocketformat?
  • sokkerstruten

    jag tror det är sådana som vi hade/har dock har vi köpt dom i usa...

    Hm vad händer om man söker pocket på svenska google?

  • Housefrun

    alltså saken är att jag har köpt sådana från usa, med tillhörande kort, svarskort osv. Men jag har inte hittat ett endaste tryckeri som trycker på färdiga kort. Så jag är i lite smått panik nu för jag hade räknat med att skicka ut inbjudningarna senast nästa vecka.
    Så min första tanke var att helt enkelt köpa nya från den svenska leverantören.


    sokkerstruten skrev 2009-01-22 16:06:57 följande:
    jag tror det är sådana som vi hade/har dock har vi köpt dom i usa...Hm vad händer om man söker pocket på svenska google?
  • sokkerstruten

    ok det är så det ligger till..

    kan ni inte klippa ut lika dana fast på ett annat papper och testa hemma om det går att hitta rätt tabbar och marginaler i word?

  • sokkerstruten

    konstigt att INGET tryckeri kan trycka på dom,,, varför inte lixom?

  • Housefrun

    ja det är min andra lösning.. att klippa och klistra helt enkelt. Testade på ett ark och det blev helt okej, men inte som jag tänkt mig från början.

    Tydligen så använder tryckerierna stora ark som de trycker allt på samtidigt och sedan skär upp korten i rätt storlek.

    Tack för tipsen iaf!

  • sokkerstruten

    okok.. men då har du ju en lösning i alla fall om det skulle skita sig totalt!

    Ibland blir det inte som man tänkt sig men det kan bli jätte bra ändå!

  • Housefrun

    Det löste sig med mina kort! Bilder finns i galleriet.
    Kerstin Kallin, Made by Kirso dök upp som en ängel och räddade allt!
    Hon gjorde ett fantastiskt jobb med mina kort som jag nästintill hade gett upp på!
    De blev verkligen bättre än jag någonsin kunde föreställt mig!

Svar på tråden Inbjudningskort i pocketformat?