• MPersson

Endast blommor inte bukett i Malmö

Det jag undrar är om någon har ngt bra tips på antingen en blomsteraffär som säljer och har billiga blommor för egen bindning eller någon grossist firma som säljer till privatpersoner. Behöver bara blommorna eftersom min svägerska ska göra alla buketter och sånt. Super tacksam för all hjälp.

• Svar på tråden Endast blommor inte bukett i Malmö
  • passionsblomman

Det är FET-förbjudet att som grossist sälja till ngn som inte har firma!

Ok att vila binda själv, men var åtminstone så rädd om blombranschen att du köper dina blommor på ett schysst sätt!

Det finns ju massor av butiker, oc h i dina trakter är blommor redan jättebilliga, jämfört med resten av landet.

Prata med en butik som verkar trevlig och intesserad!

• MPersson

Tack det viste jag faktiskt inte, men problemet återstår ändå. Någon som vet en bra blomsteraffär med schysta priser som säljer bara blommorna utan att man beställer buketten hos dem?

• passionsblomman

ja, man kan ju inte veta allt... Det ska ju inte vara ngt problem att beställa bara blommorna hos vem som helst egentligen. Tänk bara igenom vilka blommor dubehöver. Måste de specialbeställas-som om du ska ha en viss ros med en viss nyans tex-är det viktigt att beställningen hinner läggas i god tid.

Tyvärr är inte Malmö mitt hemområde, men det borde ju finnas gott om butiker. Tips dyker säkert upp. Kolla på Interfloras hemsida och sök där, så får du iaf upp de som är nslutna via dem och kan kolla runt lite. Lycka till!

MPersson skrev 2009-01-22 21:11:48 följande:
    Tack det viste jag faktiskt inte, men problemet återstår ändå. Någon som vet en bra blomsteraffär med schysta priser som säljer bara blommorna utan att man beställer buketten hos dem?
  • shakynose

Alla florister säljer väl snittblommor? Annars kan väl du och svägerskan gå en runda på Möllevångstorget och kolla utbudet? Brukar ju finnas en massa fina blomster där!

Svar på tråden Endast blommor inte bukett i Malmö