• 040409

har ni bestämt med varandra om morgongåva?

jag undrar om ni andra har pratat med er blivande om morgongåva? har ni bestämt att ni ska ge varandra det? har ni bestämt om en ca summa?

Jag har kommit på en perfekt morgongåva till min blivande, problemet är bara att den är ganska dyr, och vi har det lite kärvt med pengar i samband med flytt, bröllop och att min blivande inte har fått jobb än. Vi har inte pratat nått om morgongåvor, och jag vet inte riktigt om han är inställd på att ge nått. Självklart hoppas jag på att jag får nått av honom med, skulle nog bli besviken annars. Men vet inte riktigt om jag ska ta upp det och prata om en summa, tror han tycker det är för mycket att lägga just nu...

Hur har ni andra gjort?

• Svar på tråden har ni bestämt med varandra om morgongåva?
  • sokkerstruten

vi hade tänkt att ge varrandra morgon gåvor som vi tillsammans bestämt, vilket var breitling klockor. Men nu ar dollarn gått upp så mycket så det blir lite för dyrt!

Som det ser ut nu så har vi ingen morgongåva planerad.. eftersom vi så gärna vill ha klockorna!

• Hemlig2009

Vi har helt gemensam ekonomi så är det något vi bestämmer oss för så pratar vi om det. Vi har också mycket med att bygga hus och bröllop samtidigt så det känns inte som någon prioritet direkt.

Jag är ganska rak på sak så jag förväntar mig inte en present utan att vi då skulle ha pratat om det. Just pga ekonomiska skäl, skulle han då köpa något dyrt skulle jag mest bli irriterad.

• agtiwi

Vi har inte diskuterat det överhuvudtaget. Däremot har jag bestämt mig för att ge honom en sak, sen om jag får något eller inte lär märkas. Kan tänka mig att han inte har en tanke på något sådant då han säkerligen inte har någon som helst koll på att det existerar eller vad det är, så jag blir inte nämnvärt besviken om jag inte får något. Jag har ju honom!!

• 040409

Vi har inte gemensam ekonomi än, men kommer ha det när vi flyttar ihop, iaf delvis, så de pengar vi "tar med oss in" spelar ju endel roll ändå.
    kanske helt enkelt ska fråga hur han ser på morgongåva, och om vi ska lägga pengar på det nu. Det vore kul att ge honom det jag hittat, för han skulle bli så glad! :)

• feministbrud

Vi bestämde att och summa. Jag tycker att det är enklast med kommunikation i dessa fall, så att ingen blir besviken.

• bridesilly

Vi följde gamla traditioner (trodde han då bara bruden får en morgongåva och valde helt själv summa och vad han skulle ge. Jag fick ett diamanthalsband.

Vad han inte visste var att jag hade ordnat med en morgongåva till honom också. Han fick något som varar förevigt, en tatuering En stor på ryggen valde han.

• fairytale of new york

Ska ge min blivande man en morgongåva, han vet inte om det. Jag tycker att jag har bränt ganska mycke pengar på mig själv till bröllopet, så jag vill gärna ge honom något som han uppskattar.

• lecaroline

Vi sa att vi inte ska ge varandra något. För det har vi ju redan gjort. I nöd och lust!
    Vi spar pengarna så att vi vet att vi kommer att ha råd att åka någonstans istället.

• Lycklig2009

gemensam ekonomi är det bara när man har gemensamt konto de eller??

Vi har gemensam ekonomi - delar på räkningar osv
    Men har egna konton men vet allt om varandras konton ..

• lecaroline

och han för över till dig om dina pengar tar slut och vise versa..

• Snäckan08

Vi ger inte heller. Vi la ganska mycket pengar på ringarna (knappt 100) så det får räcka.

Vi tyckte att det var bättre att lägga pengarna på fina ringar, än att få sådär ringar och ett smycke till

• Hemlig2009

Nej, självklart kan man ha gemensam ekonomi utan gemensamt lönekonto.

Lycklig2009 skrev 2009-02-04 13:28:59 följande:
    gemensam ekonomi är det bara när man har gemensamt konto de eller??Vi har gemensam ekonomi - delar på räkningar osvMen har egna konton men vet allt om varandras konton ..
Svar på tråden har ni bestämt med varandra om morgongåva?