• Mamli

bra hotell i sthlm/köpenhamn för smekmånad?

Vi funderar på att åka till sthlm eller köpenhamn..
    vi kan verkligen inte bestämma oss!

Bröllopsnatten vill vi ju gärna ha väldigt speciell i bröllopssvit eller annat. champagne och annat mumsigt

Men sen vill vi nog stanna 4dagar till, ska vara lyxigt och mysigt!

Vet någon nåt om detta?

• Svar på tråden bra hotell i sthlm/köpenhamn för smekmånad?
  • Lovecats

Hotell Fox i Köpenhamn är jättefint! Alla rummen är designade av olika konstnärer och man kan önska rum, men garanteras inte att få det. Frukosten serveras i hårda soffor med bord i knähöjd, just vid receptionen (som bara är en liten "talarstol")vilket är otroligt irriterande, men den är iaf nyttig, fräsch och fin.

www.hotelfox.dk/

• lottis77

De här hotellet bodde vi på i Köpenhamn. Superbra läge och grymt fint! Det lönar sig dock att googla runt och jämföra priser för det kan skilja massor med pengar samma datum och antal nätter...

www.phoenixcopenhagen.com/

Köpenhamn är grymt mysigt, men också rymt dyrt. Paris etc kan bli billigare... Men det kanske ni inte är intresserade av?

• paulaner

Jag kan också rekommenderar Phoenix i Köpenhamn! Rokokoinspirerat. Det ligger bra till och är jättefint om man gillar den stilen.

Själv hade jag valt d'Angleterre som är stans tjusigaste hotell (tycker jag). Gammaldags och ooootroligt romantiskt och fint. Det hotellet är lite gammalt och slitet. Men väldigt charmigt och tjusigt!!!

Vill man ha modernt-klassiskt så finns SAS-skrapan.

• paulaner

Jag kan också rekommenderar Phoenix i Köpenhamn! Rokokoinspirerat. Det ligger bra till och är jättefint om man gillar den stilen.

Själv hade jag valt d'Angleterre som är stans tjusigaste hotell (tycker jag). Gammaldags och ooootroligt romantiskt och fint. Det hotellet är lite gammalt och slitet. Men väldigt charmigt och tjusigt!!!

Vill man ha modernt-klassiskt så finns SAS-skrapan.

• paulaner

Oj, mitt inlägg kom två gånger, skumt.

• Lovecats

D'Angleterre är till försäljning. Ägarna är visst islänningar som har det lite krångligt med pengar. Illum (motsvarande NK) och Magasin (Same, same, fast inte samma glam) är också till salu och ägs av samma person. Vill man bo på hotellet ska man nog försäkra sig om att det finns kvar när det är dags för honeymoon även om det bytt ägare.

Svar på tråden bra hotell i sthlm/köpenhamn för smekmånad?