• Myran82

Nervös!!!

Hej alla!

jag ska gifta mig i juni och jag längtar verkligen dit MEN jag är redan så jäkla nervös när jag tänker på det :) Jag är nämligen en sån som gråter så lätt så ni kan ju bara tänka er.
    jag målar upp alla konstiga senario tänk om jag svimmar
    eller glömmer vad jag ska säga osv. vet att det säkert är jättevanligt att man är nervös men jag är extrem!!
    Min pojkvän försöker lugna mig och säger att jag ju ialla fall kan vara säker på att han kommer svara ja... jag tycker inte han är så rolig då, hi hi!
    Någon som har bra knep??

• Svar på tråden Nervös!!!
  • Lillkotten

Knep vet jag inte men ett tips är att öva in alla löften och annat ni ska säga sa att du kan allt utantill. Även om du inte kommer ihag nanting vid altaret sa känner du igen det när prästen förestavar det för dig och du ä förhoppningsvis inte lika rädd för att säga fel. Vissa präster ställer upp och övar med en. Det är ocksa till hjälp för vissa att öva igenom hela vigseln som om det vore en teaterpjäs sa att man har koll pa alla rörelser (typ när man ska vända sig mot varandra och tillbaks, knäböja osv). Jag brukar inte bli nervös men jag ska iaf ha vattenfast mascara för jag grater för allt

• Tizzeltazz

jag nojjade över hur min röst skulle låta (för låg, för hög, hes, gäll....) men det gick bra till slut
    syrran nojjade över att hon skulle säga nej av misstag

Svar på tråden Nervös!!!