• Vlora

Syrener??

Vi vill gärna ha lila syrener till dukningen, kanske tillsammans med andra försommarblommor eller vita rosor. Vet någon när syrener blommar, om det går att köpa syrener till buketter och vad som skulle passa till?

Vi gifter oss i början av maj...

• Svar på tråden Syrener??
  • passionsblomman

I maj får du lita till vad du själv kan fåtag på i trädgården.

Det är högsäsong för syrener i blomsteraffärerna nu, tillsammans mad alla andra vårblommor.

Tänk på att syrener kräver skarpa snittytor och varmt vatten för att inte sloka.

• hjärtat mitt

Beror nog på var i landet man bor... där jag kommer ifrån blommar de i juni...

• aalexandra

Jag trodde också dom blommade i juni.. Fast jag bor så långt söderut i landet.

• Fenixx

jag älskar syrenér! men en liten varning, finns många som inte klarar av syren inomhus för den starka doften, tänkte för era gäster.

• Fenixx

här i västsverige blommor dem i maj förresten.

• Vlora

mmm, tack för svaren... vet att början av maj kanske inte är att räkna med för syrener. Någon annan vackert lila blomma som förknippas med sommaren som ni rekommenderar!?

• allehanda

Jag som bor på Österlen kan berätta att vi brukar ha syrener på skolavslutningarna här MEN 2008 fanns det inte en blommande syrenkvist kvar när det var skolavslutning den 11 juni.Så det finns en möjlighet.

• allehanda

Jag som bor på Österlen kan berätta att vi brukar ha syrener på skolavslutningarna här MEN 2008 fanns det inte en blommande syrenkvist kvar när det var skolavslutning den 11 juni.Så det finns en möjlighet.

Svar på tråden Syrener??