-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att gå på bröllop utan present?
-
Det har jag gjort!
Brudparet ville hellre att man betalade övernattningen som var 750 kr per person! Vilket alla gjorde så alla sov över! -
Jag skulle INTE komma helt utan present... det känns bara oförskämt... men jag går ioförsig aldrig på fest utan att åtminstonde ha något litet med mig (ibland bara något att bjuda på)
-
Aldrig
-
Spelar ingen roll vilka övriga utgifter det innebär för mig, UTAN present skulle jag aldrig gå. Vanligtvis går man ju itne på bröllop så fruktat ofta att man blir ruinerad av den extrakostnaden och vanligtvis kommer ju inbjudan i god tid så man hinner planera sin budget.
-
vet faktiskt inte. om paret önskar inga presenter så skulle jag respektera det. Ofta önskar dem istället då en pengagåva till sin resa eller liknande.
Tycker det är synd när folk inte respekterar hur paret vill ha. -
Om brudparet önskade "inga presenter", så skulle jag nog ändå försöka luska ut något som de egentligen önskade sig, och göra ett fint presentkort och lägga i ett kuvert, kanske en middag för två med barnvakt, biokväll med popcorn, vinprovning... ja, något personligt som passade paret!
Skulle aldrig köpa med ett stort paket till någon som inte ville ha presenter, men skulle ha väldigt svårt att komma helt tomhänt... -
Precis!
ettem skrev 2009-01-24 09:47:00 följande:Om brudparet önskade "inga presenter", så skulle jag nog ändå försöka luska ut något som de egentligen önskade sig, och göra ett fint presentkort och lägga i ett kuvert, kanske en middag för två med barnvakt, biokväll med popcorn, vinprovning... ja, något personligt som passade paret! Skulle aldrig köpa med ett stort paket till någon som inte ville ha presenter, men skulle ha väldigt svårt att komma helt tomhänt... -
absolut inte , men skulle inte vilja komma helt tomhänt gär heller, något litet, en blomma och en flaska vin kanske med ett fint kort!ettem skrev 2009-01-24 09:47:00 följande:Om brudparet önskade "inga presenter", så skulle jag nog ändå försöka luska ut något som de egentligen önskade sig, och göra ett fint presentkort och lägga i ett kuvert, kanske en middag för två med barnvakt, biokväll med popcorn, vinprovning... ja, något personligt som passade paret! Skulle aldrig köpa med ett stort paket till någon som inte ville ha presenter, men skulle ha väldigt svårt att komma helt tomhänt...
-
Måste ändå bara le... varför skulle inte pengar vara en present... flera benämner det som en gåva istället, men det är ju samma sak... lol...
I ett fall där de inte önskade presenter inför ett 50-års kalas hade jag med mig en kort som tackade för att de hade gett ett bidrag till rädda barnen. Det blev han endast glad för -> det var min gåva till honom. pengar = present. -
Problemet blir väl när man instrueras att sätta in pengar på givna konton... du hade ju ändå lagt manken till och "han" fick äran. Present kan ju även vara en penninggåva, helt klart