• Linn74

Beställa ringar från smyckenet.se?

Hej

Jag undrar om det är någon som har beställt från smyckenet.se. Erfarenheter??

Tack på förhand!

• Svar på tråden Beställa ringar från smyckenet.se?
  • BlivandefruGustavsson

Jag har beställt, men inte fått ringarna än. Beställt nya f-ringar + vigselring. Fick besked i fredags att de är på väg och har haft en positivi mailkontakt samt telefonkontakt med dem så länge Ringarna bör komma i början av nästa vecka, kan höra av mig igen då om resultatet Har även skickat in gammalt guld.

• TesshjärtaFred

Jag beställde från guldklippet eftersom just min schalinsring var billigast just där. De kan jag rekommendera. Ringen kom efter 5-6 arbetsdagar, gravyren var jättefin och jag fick med äkthetsintyg från schalins som sig bör.

• Linn74

Tack för svaren!
    Hur mycket tillkommer i frakt på de båda ställena?

• TesshjärtaFred

kommer inte ihåg, men det var under hundralappen.

• anja1661

jag köpte mina på smyckenet. ringarna e jättefina men tyvärr för stora...

• BlivandefruGustavsson

Fick våra ringar idag, bild finns i mitt galleri. De är jättefina och passar bra. Sambons var dock lite lite för stor. Jag strulade och glömde skriva i gravyren på hans ring att det ska stå vigseldatumet, ringde och bad dem lägga till det och det skulle dom fixa - men inget viseldatum i ringen var det. Så vi ska skicka tillbaka så de får gravera in datum och göra den lite mindre. Annars är vi supernöjda

• Linn74

Vad roligt! De ser jättefina ut!

BlivandefruGustavsson skrev 2009-01-26 21:12:30 följande:
    Fick våra ringar idag, bild finns i mitt galleri. De är jättefina och passar bra. Sambons var dock lite lite för stor. Jag strulade och glömde skriva i gravyren på hans ring att det ska stå vigseldatumet, ringde och bad dem lägga till det och det skulle dom fixa - men inget viseldatum i ringen var det. Så vi ska skicka tillbaka så de får gravera in datum och göra den lite mindre. Annars är vi supernöjda
  • Twixiee

Vi kommer också att beställa ringar från smyckenet. Ska ner och smygprova storlekar i affär idag

Bäst att rappa på lite eftersom de slutar sälja schalinsringar snart.

• Väntar på något

Jag slog till igår och beställde därifrån. Fanns ju några andra sajter som var någon hundring billigare men Smyckenet kändes seriöst + att de klart och tydligt skrev hur mycket en storleksändring kostade. Det blev avgörande för mig eftersom jag känner mig lite osäker på storleken. Men jag kan inte ge någon recension av företaget än eftersom affären inte är klar men vad jag har förstått så är det flesta nöjda.

• SAB

Jag har beställt både förlovningsring och vigselring från Smyckenet. Har haft bra kontakt.  Men om ni beställer A107-4 ur Nordiska Allians serien , som jag gjorde, var beredd på att ringen inte ser ut som på bilden.
    Dom har använt samma bil på 107-4 och -5, det var lite dåligt tycker jag, för då ser inte ringen ut som den man vill ha.
    Det fattades en diamant på min ring, men har skickat tillbaka så det ska åtgärdas.
    Fick inga certifikat heller på varken ring eller diamant, vilket man skulle få men det har jag bett honom skicka med.

• Våffelstugan2012
    SAB skrev 2011-06-20 15:16:05 följande:
    Jag har beställt både förlovningsring och vigselring från Smyckenet. Har haft bra kontakt. Men om ni beställer A107-4 ur Nordiska Allians serien , som jag gjorde, var beredd på att ringen inte ser ut som på bilden.
    Dom har använt samma bil på 107-4 och -5, det var lite dåligt tycker jag, för då ser inte ringen ut som den man vill ha.
    Det fattades en diamant på min ring, men har skickat tillbaka så det ska åtgärdas.
    Fick inga certifikat heller på varken ring eller diamant, vilket man skulle få men det har jag bett honom skicka med.

Hej, det är precis den ringen som jag varit inne o kollat på...vad är det som gör att den inte ser ut som på bilden? Jag ser att det är samma bild på båda modellerna och förstår att 107-4 kanske är smalare än 107-5, men är det något annat som du känner inte stämmer överens med bilden? Jag kan inte ha för bred ring, jag har väldigt "lite" plats för vigselringen...

Svar på tråden Beställa ringar från smyckenet.se?