• altervattnet

sandtorka buketten?

vi var inne i en blomaffär här i Luleå där dom sa att man kunde lämna in sin bukett för torkning. Dom sandtorkade då blommorna "en och en! sedan gjorde dom en tavla av dom, detta skulle kosta från 2800:-
    Tycker det lät lite dyrt... någon som vet om man kan sandtorka själv ? och hur man gör isåfall.. ?

• Svar på tråden sandtorka buketten?
  • passionsblomman

Med tanke på det sanslösa arbete som det är, så är det billigt, och det är nästan ingen som ens ids befatta sig med den typen av pillerigöra längre.
    Du kommer aldrig att få ihop det själv såvida du inte är florist. De flesta florister kan det inte heller.

Hela buketten ska tas isär, blommorna stoppas i speciell sand och sedan brännas i brännugn. Därefteer ska de bortas rena från all sanden och åter sättas samman till en likadan bukett som från början. Sedan är det då montering på ram eller under speciellt glas. Det är inte ngt jag rekommenderar att du provar själv.

• altervattnet

låter som ett stort projekt :)

tror jag skippar det

• passionsblomman

Värsta feta projektet!

Önska dig samma blommor på er bröllopsdag istället, så får du sucka över vackra minnen...

altervattnet skrev 2009-01-25 14:10:35 följande:
    låter som ett stort projekt :) tror jag skippar det
  • altervattnet

skulle så gärna vilja spara och torka min bukett men man får väl leva på ett foto på blommorna... :)

• passionsblomman

Mmm, jag vet känslan, men jag har mer börjat se den som en verklig symbol för just dagen-vacker och underbar, men bara en enda dag, så får man sedan backa tillden i minet och hämta styrka och glädje och allt gott ma kan behöva framöver. Och så köpa nya blommor och njuta av dem färska och levande i sin framtida vardag. Då blir det guldkant.

altervattnet skrev 2009-01-25 16:23:47 följande:
    skulle så gärna vilja spara och torka min bukett men man får väl leva på ett foto på blommorna... :)
Svar på tråden sandtorka buketten?