divine1978 skrev 2009-01-25 11:42:02 följande:
Tack för ditt svar och jag håller med att det kan bli mycket att planera och att man själv får bestämma hur man vil ha det, men de äldre säger att det finns ett gammalt sägen eller vad det heter att om man gifter sig i olika datum fast samma år så kan det bli obalans med våra liv eller att det ena kan lyckas medan den andra misslyckas fast jag tror ju inte på det, jag som vill så gärna gifta mig i år för jag och min sambo har varit tillsammans i 10 år nu i okt.....
Märk väl att du själv skriver sägen. Sägen är inte lika med vetenskap och av gud given sanning. Skit i det. Om du och syrran kan tänka er att gifta er på samma år, kör. Till de gamla som säger att det kan bli obalans, säg bara något att det är risken ni tar. Folk har så mycket hyss sig för när det gäller andras bröllop att hälften vore nog. Risken att den ena lyckas och den andra misslyckas, det kan väl lika väl hända om ni gifter er på varsin sida nyår.
Nä, gör som ni känner för och strunta i olyckskorparna. De är faktiskt bara vidskepliga och fåniga.