• Idefixen

Vad ska man göra?

Vad ska man göra med brudbuketten när de är dax att byta ringar, om man inte har nån tärna eller nån som kan hålla den medans?!

Eller ska ja helt enkelt skippa buketten?!

• Svar på tråden Vad ska man göra?
  • Prazzen

Bra fråga.....
    satt precis själv och funderade på det samt vem som har ringen innan den ska på fingret

• Hemlig2009

Då brukar någon från främre raden komma fram eller så lägger man den på altarringen. Självklart kan alla ha en bukett, med eller utan tärna!

Jag kommer inte ha tärna men kan tänka mig att min syster får komma och hämta den.

• Hemlig2009

Ringen kommer min sambo ha i fickan.

• Danielaa

Ja, självklart kan man ha bukett ändå, nån från första rad kan ju hålla den som de andra säger...

Ringen kommer nog m2b´s best man få hålla reda på! M2b kommer nog va alldeles för nervös för de...

• Idefixen

Ja, ringen får sambon ha i fickan, då de bara är jag som ska få en ring...

Hmmm, får klura på de där med buketten ett tag till
    Är som både och.... skulle va kul att ha en, så man har nått att sysselsätta händerna med
    Haha!
    Samtidigt som de känns lite.... ja.... onödigt... eller va man ska säga.... då de bara är familjen som är på vårt bröllop....

• allehanda

Man gör som brudar har gjort i evigheter, lägg den på altarringen om den är tillräckligt bred eller så lägger man den på knäfallet.Om nu inget av detta finns där man gifter sig så prata med vaktmästaren innan vigseln(allatså minst någon vecka innan) så kan de i 99% av alla fall fixa fram något att lägga den på.

Svar på tråden Vad ska man göra?