• Dannefeldt

Färgval på tärnklänning??

Tänkte höra om jag kunde få lite hjälp ang färgvalet på min tärnasklädsel.

Vi har valt att ha färgerna vitt, rött o silver. Undrar om det funkar att ha tärnklänningen i rött, trots den gammla seden om att den som bär rött har legat med brudgummen!

Ni andra som har dessa färger som tema vad har ni för färg på klänningen, silver funkar det eller är det för stelt??

Usch känner att jag fastnat....behöver lite hjälp!

• Svar på tråden Färgval på tärnklänning??
  • agtiwi

Det finns flera stycken här på bt vars tärnor har/ska ha röda klänningar så det kan de ha. Silver fungerar också! Vi har färgtema vitt, silver och blått. Våra tärnor ska ha klänningar i silver.

• Kit73

Vill bara påpeka att det där med rött stämmer inte. Det finns inget som säger att man haft sex med bg. Man ska inte bära vitt eller helsvart på bröllop.

Ta du rött det är läckert.

Lycka till

• Fenixx

jag tycker det är jättefint med röd klänning på tärna.
    har också sett flera som haft det.

• MulleNuh

haha min tärna ska ha röd klänning. Och jag tvivlar på att hon legat med brudgummen eftersom hon är hans systerdotter!! Vore rätt pervo om dom legat med varandra!

• Gina83

Det där med röd klänning = legat med brudgummen är bara en gammal myt, enligt Ribbing.

• Lovecats
    Kit73 skrev 2009-01-26 12:01:13 följande:
    Vill bara påpeka att det där med rött stämmer inte. Det finns inget som säger att man haft sex med bg. Man ska inte bära vitt eller helsvart på bröllop. Ta du rött det är läckert.Lycka till
    Precis. Och vilken vettig människa skulle - ifall myten verkligen varit sann - vilja skylta med vem hon nuppat med?
  • Goldi

Hej du!!
    Min tärnor ska ha röda klänningar, är inte så inne på gammla tradtioner...Ha vad du vill och va lycklig!

Svar på tråden Färgval på tärnklänning??