• Sofia och Niklas

Gamla släktingar, hur resonera..

Hej, jag är nyförlovad och vi planerar inte att gifta oss förrän sommaren 2010. Men vi har redan börjat titta på lokaler och var vi ska gifta oss.

Min blivande är från hälsingland och jag från stockholm. Jag skulle helst gifta mig i hälsingland eftersom det är mysigt där, och jag gillar tanken på att åka bort.
    Men till saken hör att jag har tre nära släktinngar som är 90-93 år gamla. Jag vill så gärna att de ska vara med på bröllopet, men de kommer ju inte att orka/klara att åka upp till hälsingland för det (de bor liksom vi i sthlm). Så fråan är om jag ska ha bröllopet i Sthlm för att de ska kunna vara med, eller om jag ska ha det i hälsingland och ha någon bröllopsmiddag el liknande med dem i sthlm också?

Hur skulle ni resonera? Jag vet ju inte ens om de lever till sommaren 2010.. :(

• Svar på tråden Gamla släktingar, hur resonera..
  • Fenixx

vi kommer bjuda 3 äldre släktingar och vi kommer vara ca en timmes bilfärd därifrån dem bor.

men förstår att det är lite svårt dilemma för er, för samtidigt är väl det ofta mycket dyrare med allt runt stockholm med.
    finns inget fint ställe på mitten så att säga?

vill även välkomna dig till våran 2010-tråd.
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

Svar på tråden Gamla släktingar, hur resonera..