• Saggezza

Spetstyg

Är det någon som vet vart man kan köpa spetstyg på metervara? Kollade på IKEA men jag hittade inget.

• Svar på tråden Spetstyg
  • wildbride08

På Åhléns såg jag det idag. 49.50 kr metern.

• Saggezza

wildbride08 skrev 2009-01-26 13:47:03 följande:
    På Åhléns såg jag det idag. 49.50 kr metern.

Tack så mycket! Får börja kolla där!

• Heloise

Jag hittade på IKEA 7 kr meter, men deras kort central låg nere ska åka in i morron igen och köpa.

• Saggezza

Heloise skrev 2009-01-26 13:50:16 följande:
    Jag hittade på IKEA 7 kr meter, men deras kort central låg nere ska åka in i morron igen och köpa.

Det var ju det jag hade för mig att de hade men jag kunde hitta det på deras hemsida, kommer du ihåg vad det hette??

• Saggezza

Tack så mycket. Ska gå in och kolla hur det ser ut. Tror du att man kan färga det?

• Heloise

inte en susning jag ska ha det över lakarna på borden så det ser lite roligare ut; 35 m för 245 kr

• Saggezza

Hm jag kollade på det och jag tror att det blir lite stora hål, tänkte göra påsar för det som ska kastas utanför kyrkan (inte betsämt vad ännu) men jag ville färga det till blått.. Får kanske leta vidare.

• Heloise

aha men du kanske ska anv chiffong då? tror de har billig glansig chiffong i olika färger på Ikea kan ju bli fint. Jag tror jag ska göra pappersstrutar bara av ngt fint papper och smälla på ett hjärta

• teres76

Hej Ikea har ett spetstyg som heter Britt och kostar 7 kr/m
    Köpte 20m förra veckan

• RTBW

men.....när man kollar på Britt på hemsidan så ser det ut som något grått tyg med lite vita prickar, är det ett vanligt spetstyg?

• Saggezza

Jag har köpt det perfekta tyget för mitt ändamål nu och det blev inte Britt eftersom det helt enkelt var för stora hål... Så för mig så blev det perfekta tyget Sarita. (Ska ha som rispåsar.)

Svar på tråden Spetstyg