• 20090725

Blommor i Juli?

är helt värdelös på vad allt som blommor heter! kan till och med erkänna att vi har plast blommor hemma, då vi inte änns kan få en grön växt att stå i mer än en månad!

men men, till saken!

jag vill ha en ljus rosa bukett, men helst inte rosor, vad finns det för blommor i Juli som är ljus rosa, även lite vita blommor också?

tack på förhand

• Svar på tråden Blommor i Juli?
  • jojoånick09

oj det var ingen lätt fråga....
    sitter och funderar vad det kan vara för blommor då... pioner,jättevallmo,lavendel(fast det går mer åt lilahållet),sommarmalva,Silvrig höstanemon(som går åt det rosa hållet),
    kan inte komma på några mer... men pioner är nog jättefint att ha i en bukett..de är ju väldigt pampiga...

• passionsblomman

Egentligen behöver du inte ens veta det själv, och är du inte så petig med exakta sorter utan mer mån om färgbilden, skulle jag faktiskt råda dig att ge din florist fria händer under de förutsättningarna att du vill ha si och så stor bukett och rosa och vit.

Det finns MASSOR av blommor i de färgtonerna, så listan att rabbla blir lång, och antagligen mer stressande än behjälplig.
    Ett par exempel är iallafall Dahlior och Freesia. Hortensia är också fina den tiden på året. Om du vill kan du kika på lite bilde i mitt galleri, peka på dem så ser du namnen. Väldigt många av de blommorna finns i rosa och/eller vitt

Orkidéer och Kallor är exempel på året runt-blommor.

• Troll1

passionsblomman skrev 2009-01-26 17:35:11 följande:
    Egentligen behöver du inte ens veta det själv, och är du inte så petig med exakta sorter utan mer mån om färgbilden, skulle jag faktiskt råda dig att ge din florist fria händer under de förutsättningarna att du vill ha si och så stor bukett och rosa och vit.Det finns MASSOR av blommor i de färgtonerna, så listan att rabbla blir lång, och antagligen mer stressande än behjälplig.Ett par exempel är iallafall Dahlior och Freesia. Hortensia är också fina den tiden på året. Om du vill kan du kika på lite bilde i mitt galleri, peka på dem så ser du namnen. Väldigt många av de blommorna finns i rosa och/eller vittOrkidéer och Kallor är exempel på året runt-blommor.

Har du blommor också i ditt galleri? Har jag inte sett? Bara Löjtnanshjärta (tror jag han hette).

Pion är en av mina favoriter.

• passionsblomman

Några få blommor finns bland det andra ögongodiset...

Jag har Fänrikshjärta och Gossen i det gröna också...

Men "Påvens pung" har jag hoppat över...

Ursäkta ts, detta var väldigt mycket humor ur tanttråden ...det KAN klarna om du kollar galleriet...

Troll1 skrev 2009-01-26 17:37:59 följande:

Har du blommor också i ditt galleri? Har jag inte sett? Bara Löjtnanshjärta (tror jag han hette). Pion är en av mina favoriter.
  • Lady o Lufsen

En av mina favoritblommor är Ranunkel!

• passionsblomman

De är underbara, och har sin allra bästa säsong just nu! gå och fira dig själv med några vettja!

De GÅR att få tag i även på sommaren. men är dyrare då och inte lika fin kvalité.

Lady o Lufsen skrev 2009-01-26 17:42:49 följande:

En av mina favoritblommor är Ranunkel!
  • 20090725

gud vad mycket fina blommor det finns, synd att man inte har lite grönare fingrar...

får nog ge henne lite fria händer, har dock lite svår för det, då jag gärna vill ha kontroll på allting, men jag känner ju floristen sedan många år, så det kanske inte e några problem... jag får helt enkelt försöka släppa den biten jag e helt värdelös på till hon som kan det...

• passionsblomman

Jag lovar och svär på att det skulle bli så himskans många fler jättevackra buketter därute, om fler florister verkligen fick skapa och visa hur mycket fint det går att få ihop.

Var noga med att beskriva känslan och stilen bara, om du är klar över hur du vill ha det där.

20090725 skrev 2009-01-26 17:53:11 följande:
    gud vad mycket fina blommor det finns, synd att man inte har lite grönare fingrar...får nog ge henne lite fria händer, har dock lite svår för det, då jag gärna vill ha kontroll på allting, men jag känner ju floristen sedan många år, så det kanske inte e några problem... jag får helt enkelt försöka släppa den biten jag e helt värdelös på till hon som kan det...
  • 20090725

det enda jag vet är att jag vill ha den droppformad, men en ganska liten och enkel... får kika på lite fler bilder innan jag bestämmer mig!

Tack för all hjälp!!

• Lady o Lufsen

Ja Det ska jag göra!

passionsblomman skrev 2009-01-26 17:49:29 följande:
    De är underbara, och har sin allra bästa säsong just nu! gå och fira dig själv med några vettja! De GÅR att få tag i även på sommaren. men är dyrare då och inte lika fin kvalité.Lady o Lufsen skrev 2009-01-26 17:42:49 följande:
Svar på tråden Blommor i Juli?