Kan man begära möhippan efter bröllopet???
Kommer nämligen vara i nionde månaden när jag gifter mig eller snarae när vi har bröllopsfesten, kan man fråga toastmastern(brudtärnan om man kan ta möhippan efteråt`??? eller blir det jätte konstigt?
Kommer nämligen vara i nionde månaden när jag gifter mig eller snarae när vi har bröllopsfesten, kan man fråga toastmastern(brudtärnan om man kan ta möhippan efteråt`??? eller blir det jätte konstigt?
Kanske inte att ta möhippan sen, men däremot får väl din tärna anpassa hippan så den passar in i din situation tycker jag. Bara ha en jättehärlig dag med dina bästa vänner, äta och dricka gott! Slappa & mysa, kanske en fotbehandling, ansiktsmassage eller liknande!
Men det är ju personligt, tycker inte man ska ha den i efterhand!
Hoppas du får en jättemysig dag om den nu blir före eller efter bröllopet!
Tack, ja jag håller ju lite med dig i det, men men vet att den ev toastmastern är gasnka uppfinningsrik så vi får väl se...
Klart man kan ta det efteråt! Egentligen är ju en möhippa bara en slags fest för att fira att du ska gifta dig. Vad är det som säger att man inte kan fira efteråt? Om man har en möhippa och under hela dagen känner att man borde göra något annat, eller att man skulle vilja ta det lugnt hemma så blir det ju inte kul för någon.
Ledsen, men när det gäller möhippa kan du inte säga till om nåt...
Då blir det väl en fruhippa istället och det finns det folk som har. Du kan väl fråga din tärna om det är ok.
Fast sen beror det väl på hur länge efter bröllopet/bebisen du vill vänta. Man är inte alltför sugen på festligheter(även sådana utan alkohol) när man precis fått en liten bebis och man vill nog inte vara ifrån bebisen(speciellt inte om du ammar) alltför länge heller. Och ett halvår efter bröllopet kanske inte är lika kul att ha sin hippa:)