inspiration från 40-talet?
Är det någon som vet någon blogg eller sida som man kan hämta insperation från 40-talet, tex på frisyrer, populära färger på den tiden osv?
Är det någon som vet någon blogg eller sida som man kan hämta insperation från 40-talet, tex på frisyrer, populära färger på den tiden osv?
puffar
det är nog bara att googla på.
Tänk på att på 40-talet var det inte vida kjolar såsom på 50-talet som gällde. Väldigt snävt,feminint. Men ack så vackert!
vill få liv i den här tråden! :D
Jag googlade faktist men hittade inget bra :(
Gå in på www.emelieovesdotter.se/ en tjej som stod på bröllopsmässan och hade en massa fina huvudbonader, sedan på hennes hemsida så finns det roliga reportage om retrotrender.
Enjoy!
Fick du nån uppfattning om vad ett "smycke" för håret till bröllop skulle kosta ungefär?
Googla bilder på 1940 style och 1940 hair etc..det är alltid bättre med engelska ord
Bröllopsklänningar i 40-tals stil:
www.frantiques.co.uk/images/velvet.jpg
www.ouroneheart.com/wp-content/uploads/2007/08/vintage-wedding-dress2.jpg
Klänningar i 40-tals stil:
circavintageclothing.com.au/wp-content/uploads/2008/02/40s-dancing.JPG
myfrockshop.com/dresses/pics/dec_party_cocktail/50s_silver_sequin_silk_cktl_dress994.jpg
images.etsy.com/all_images/6/6f0/84c/il_430xN.21761227.jpg
Ingrid bergman i Casablanca:
www.cobbles.com/simpp_archive/images/bergman-casablanca.jpg
Det är bara att tänka på alla 40-tals stjärnorna: Bette Davis, Betty Grable, Katharine Hepburn, Gene Kelly, Vivien Leigh, Elizabeth Taylor m.fl.
Sök på 40's på Flickr så kan du säkert hitta en massa inspiration där :)
Gå in på min sida och kolla på mina bilder och gå sedan in på "Mina länkar". Jag skall själv ha ett 30-40-talsinspirerat bröllop(dock inte maniskt följt, men ändå). Jag tror framför allt att du kan hitta mkt inspirartion från fotobloggarna som jag har lagt in i mina länkar.