• Garbo6

Bröstförstoring 14

Jag har nu op:at mig och allt har gått bra. Har haft jäkligt ont i 3 dar nu men det känns att det går åt rätt håll. Tuttarna är svullna och spända och står rätt ut (jag har en uppklippt bygel-bh och bröstband på mig, Citadellklinikens metod). Jag tycker de ser ganska lagom ut i bh men jättestora när jag tar av den! Hoppas verkligen att det beror på svullnaden för riktigt så stora vill jag inte ha :S Jag behöver säkert vänja mig oxå, är ju van att ha absolut ingenting så det är ju en stor omställning. Är inte riktigt vän med dem än men det kommer nog.

Om ni har några frågor så ställ dem bara :)

• Garbo6

Sunflower: jag såg dina kommentarer och har svarat på dem oxå. Jag ska ta bh-lösa bilder imorgon, för din skull ;) Så kolla bloggen under dagen. Jag har inte så mycket muskelvärk längre, det var värst dag 1 och 2, men nu har jag nervsmärtor i högertutten och ryggvärk efter att ha sovit på rygg. Skitjobbigt verkligen och jag hoppas det är värt det. Jag har inte riktigt haft kraft att vara glad över brösten, och lite beror det på att jag är rädd att de ska bli för stora. Jag hoppas verkligen jag vänjer mig, vill ju inte behöva genomlida en op + läkningsprocess igen...

• Garbo6

Wiggy: du kan amma efter en bröstoperation, åtminstone påverkar det inte körtlarna när man har implantatet bakom muskeln. jag är osäker på hur det är med framförplaceringen men då ligger det ju oxå under körtlarna så det borde inte vara några problem då heller.

• Garbo6

Såg att ni diskuterade den beryktade tortyr-behån :) ALLA kirurger har olika metoder och tycker att just deras är den enda rätta, och vad andra gör är bara trams typ. Men det finns ingen absolut sanning utan man får själv avgöra vad man tycker låter vettigt och låta resultaten tala. Dr Cosmo på Citadell använder bygel-behå och bröstband i 4 veckor efter op för att forma brösten, och de bröst jag sett som han har gjort (inkl mina egna) har fin form och ser relativt naturliga ut.

"Myten" att man inte ska använda bygel-behå efter op kommer nog av att man (självklart) inte ska använda push-up eller ha för korta axelband så att brösten trycks uppåt under läkningen. Men tortyr-behån låter brösten hänga lite, den ger ju bara precis så mycket stöd underifrån så att brösten får den runda fina formen och skuggan undertill. Dr Cosmo kollar ju oxå så att den sitter rätt och så, något han är väldigt noga med. Jag kan absolut rekommendera honom till dig platt88. Han finns dock på den andra Citadell-hemsidan, www.citadellkliniken.COM, förvirrande, jag vet :)

Och angående att åka tåg så långt dagen efter så hade jag inte varit särskilt pigg på det, men visst det går säkert om du proppar i dig smärtstillande, du ska ju mest sitta ändå. Det blir nog ingen behaglig resa, och eftersom man kan må lite illa av tabletterna och det gungar en del på X2000 så vete 17 om jag skulle rekommendera det... :)

• Garbo6

platt88: inne på Plastikkirurgiforum finns det flera som har opererats av dr Olenius och är nöjda. gå in där och sök på honom så bör du få upp flera trådar. www.plastikkirurgiforum.se

tyvärr går det ju inte att skriva något själv eftersom admin har stängt av möjligheten att registrera sig, men det kan ju vara bra att bara läsa vad andra har skrivit oxå.

• Garbo6

Fanny: Ja det är ungefär motsvarande. 75B motsvarar 70C, 75C motsvarar 70D osv.

• Garbo6

Jag sövdes kl 8 och vaknade upp ca halv 12 på mitt rum, eller det är i alla fall först då jag har nåt minne. Det är möjligt att jag vaknade tidigare. Jag älskar att sövas och mår alltid jättebra efteråt. Visst gjorde det lite ont men det var ingen huggande smärta eller så utan mer tryckande och som träningsvärk i överkroppen. Jag hade svårt att ta mig upp och ner ur sängen de första timmarna men det gick bättre och bättre. Jag mådde även ganska illa vid hastiga rörelser p g a blodtrycksfall men det fick jag medicin mot som hjälpte direkt.

• Garbo6

Fanny: Ja det var så det kändes när jag vaknade. Sen fick jag ont av tortyr-behån och så brände det i brösten men det kom senare. Jag har oxå lågt blodtryck och då ska man tänka på att inte göra några hastiga rörelser. Jag höjde t ex huvudändan på sängen för snabbt när jag skulle sätta mig upp och äta, mådde jätteilla då men klarade mig från att använda spypåsen iaf :)

• Garbo6

Fanny: Du kommer inte att känna extrem smärta när du vaknar, du är ganska bra bedövad då och sen får du smärtstillande med jämna mellanrum, det är bara att säga till.

Svar på tråden Bröstförstoring 14