Såg att ni diskuterade den beryktade tortyr-behån :) ALLA kirurger har olika metoder och tycker att just deras är den enda rätta, och vad andra gör är bara trams typ. Men det finns ingen absolut sanning utan man får själv avgöra vad man tycker låter vettigt och låta resultaten tala. Dr Cosmo på Citadell använder bygel-behå och bröstband i 4 veckor efter op för att forma brösten, och de bröst jag sett som han har gjort (inkl mina egna) har fin form och ser relativt naturliga ut.
"Myten" att man inte ska använda bygel-behå efter op kommer nog av att man (självklart) inte ska använda push-up eller ha för korta axelband så att brösten trycks uppåt under läkningen. Men tortyr-behån låter brösten hänga lite, den ger ju bara precis så mycket stöd underifrån så att brösten får den runda fina formen och skuggan undertill. Dr Cosmo kollar ju oxå så att den sitter rätt och så, något han är väldigt noga med. Jag kan absolut rekommendera honom till dig platt88. Han finns dock på den andra Citadell-hemsidan, www.citadellkliniken.COM, förvirrande, jag vet :)
Och angående att åka tåg så långt dagen efter så hade jag inte varit särskilt pigg på det, men visst det går säkert om du proppar i dig smärtstillande, du ska ju mest sitta ändå. Det blir nog ingen behaglig resa, och eftersom man kan må lite illa av tabletterna och det gungar en del på X2000 så vete 17 om jag skulle rekommendera det... :)