Inlägg från: shakynose |Visa alla inlägg
  • shakynose

Bröstförstoring 14

Jasminaa skrev 2009-02-09 14:09:57 följande:
    platt88: snällt av din mamma att låna ut pengar, min mamma ska betala allt, eller det är egentligen det hon sparat åt mig i några år, skulle ändå fått pengarna men hon tänket inte från början när hon började spara att dom skulle gå till en bröstförstoring. en sak skrämmer mig , jag är bosnisk och det känns som om ingen kommer vilja ha mig sen, ingen kommer vela gifta sig med mej senare om jag har silikonbröst, jag har ju en kille nu han är också bosnisk men han kankse lämnar mej en dag eller jag honom tänk om ingen annan vill ha mig sen för det. det är också en anledning till att jag valt att inte berätta för någon. Jag tror att killen i säg inte har några problem med det men jag tror inte att han skulle vilja ha mej om alla andra vet om att jag har silikonbröst. Min kille har ju inte sagt det till någon och vill inte det heller han vill inte att folk ska snacka om hans flickvän tror han skulle skämmas.
    Om detta är något du grubblar över så tycker jag att du ska vänta ett par år! Allvarligt!

Jag har gjort detta själv och jag är glad att jag väntade lite tills jag var alldeles säker på att detta var någonting som jag ville göra oavsett vad alla andra tänker o tycker. Mina föräldrar blev väl inte överlyckliga direkt men jag är vuxen och mina närmaste litar på att jag vet vad som är bäst för mig och stöttar mig oavsett.

Du behöver stöd från din omgivning när du genomgår en sådan här sak, och att åka tåg från Landskrona till Skellefteå med tre byten dagen efter kan du nog bara glömma. Tänk också på att det blir ett par återbesök så med resorna får du lägga på ett par tusenlappar på de 38000.

Jag har annars opererats av dr Cosmo och han är ett geni! Så det är synd att du bor så långt bort.
  • shakynose
    platt88 skrev 2009-02-09 16:34:58 följande:
    HejJasminaa: Som jag förstod så vill du absolut ha de men /bryr dig vad andra kommer att tycka drf. skrev jag som jag skrev, men är du osäker så tycker jag oxå att du ska vänta ett tag. :)Boobisar väntar på dig !!!Shakynose: Idag pratade jag med min läkare Anders Nilsson från polarkliniken i Umeå och jag hade tydligen missförstått honom, de har alla strl. men de rekommenderar 250cc - 400cc/ så det var skönt att höra det så jag slipper åka till Landskrona sj :s Vart ligger kliniken du op dig och vad fick du betala?KRAMAR
    Landskrona, det var på Citadellkliniken
  • shakynose
    Jasminaa skrev 2009-02-09 19:46:33 följande:
    platt88: Gud jag tror inte ens dom sa var snittet skulle ligga :O jag var bara där 30 min , hon kankse sa det jag minns inte men jag vet inte var jag fått det från men jag tror att jag ska få ha det under bröstet. Ja jag tycker att i armvecket är dte jättebra att ha för att det inte syns men infektions risken ökar om man har det där så jag vet inte, sen om det blir en ytterliggare operation som det säkert kommer vara när du behöver byta implantat så har jag hört att dom tar ut dom under bröstet så då kommer du ha två ärr ett i armhålan och ett under bröstet.
    Det stämmer att man i regel tar ut det under bröstet. I dagsläget. Men jag tycker inte att man tänker på ärret under bröstet faktiskt. Syns knappt.
  • shakynose
    Jasminaa skrev 2009-02-09 23:11:21 följande:
    shakynose: hoppas ärret inte syns så mycket, så du har gjort en bröstoperation kan du berätta lite hur det känns när gjorde du det implantat osv? skulle vara skönt att höra från någon som gjort det
    Gjorde det för ett och ett halvt år sedan, runda implantat 275cc, mjuka (coh 1) och det känns väldigt bra!
  • shakynose
    Jasminaa skrev 2009-02-10 17:44:42 följande:
    shakynose: härligt att det känns bra hoppas det blir så för mig med, vad hade du för bh storlek innan och nu efter?
    Hade 70B nu är det 70E. Men att det är så stor skillnad handlar mest om att basdiametern är så stor. Ser mer ut som 70C.
  • shakynose
    MulleNuh skrev 2009-02-15 10:24:56 följande:
    Borde ju vara samma narkos som när jag gjorde en abort.Jag har då aldrig mått så bra som jag gjorde då!!
    Jag mådde också bra när jag vaknade upp och hela nästföljande dygn. Vissa reagerar dock med oro och oförklarlig ångest, men personalen är oftast grymt duktig på att hjälpa en igenom det.
  • shakynose
    Jasminaa skrev 2009-02-15 22:24:13 följande:
    Jag är så himla orolig över min operation nu på tisdag , kan inte sluta tänka på det rökte 5 cigg idag inte bra :( jag vet inte vad jag ska göra är rädd att jag måste göra om en operation jag har bara inte råd med det och jag vill inte utsätta mig för det heller. Vill bara att det ska vara över någon gång och att allt läker som det ska mår så dåligt just nu.
    Varför skulle du behöva göra en till operation?
  • shakynose
    Jasminaa skrev 2009-02-16 11:11:46 följande:
    shakynose: nej men jag kankse inte beöver göra en andra operation men blir så rädd att jag skulle behöva det ,det finns ju dom som behöver . vill inte vara en av domPlatt88: tack :D jag vet inte om min läkare har några anmärkningar men jag har läst negativa saker om henne men så klart finns det positiva med. de som skrev negativt sa mest att de tyckte att brösten såg för små ut.
    Lugn bara lugn! Klart att man är orolig innan op och har en massa tankar och ångest. Men du, när boobisarna sitter där är det rätt gött! Man är stolt över att man vågade, stolt över att man skingrade de där dummadumma ångest-tankarna och bara gjorde det man alltid drömt om och sket i vad alla andra skulle tycka.

So what om man måste göra en omoperation så småningom? Detta är något av det ballaste jag gjort och jag skulle glatt ha gjort det igen ikväll om det skulle behövas!

Vi ska hålla tummarna för dig här! Lycka till!
  • shakynose
    Jasminaa skrev 2009-02-17 23:31:37 följande:
    Nej jag är faktist inte glad har inte hunnit bli det, när smärtan lägger sig kan jag nog glädjas åt dom. någon som har ett tips hur man kommer upp ur sängen , jag måste be min mamma om hjälp men hon ska sova nu så hon kommer inte kunna hjälpa mig gå till toaletten på natten
    Jag sov halvsittandes i soffan dagarna efter op. Mitt tips är att i alla fall stötta upp dig med kuddar bakom ryggen så kanske det blir lättare att komma ur sängen?
  • shakynose
    platt88 skrev 2009-02-19 10:17:36 följande:
    Hjälpppppp!Idag ringde Michael till mig, han ställde några hälsofrågor,vi bestämde oss för runda geléhallon under muskeln men storleken :( var vi inte överens om-jag sa att jag ville ha de ganska stora en DD kupa och han säger att en full C-kupa borde räcka för mig och det vill jag inte ha han sa oxå att han skulle försöka få de så nära min önskemål som det går men det lätt inte som att jag skulle få det jag ville. Det var just detta jag var rädd för :sHar träffat tjejer på forumet som gjorde en förstoring från A kupa till DD och är skit smala, har förståt att det beroro på olika kliniker.Vad ska jag göra nu när det är bara 13 dagar fram till op dagen.Ledsen///
    Strunta i kupstorlek!!!! Det säger absolut ingenting och oftast har inte kirurgerna koll på dessa heller då de talar i kubikcentimeter och inte kupstorlek. Hur stora implantat hade han tänkt sig?
Svar på tråden Bröstförstoring 14