Inlägg från: kickan70 |Visa alla inlägg
  • kickan70

Bröstförstoring 14

Hej! Jag hoppar in här och jag opererade mig i onsdags. Mår ganska bra men brösten är stenhårda. Det är anatomiska mentors, hårdhet 3, har haft väldigt svårt att ta mig i och ur soffan. Som jag sover i. Så här andra dagen så har jag bara ätit 2 vanliga alvedon och 1 dexofen. Känner mig ganska så gråtmild och skör. Men är jätteglad för mina tuttar. Men funderar liksom Jasmina om det kommer komma komplikationer så som infektioner och kapselbildning. Kämpa vidare!

• kickan70

Platt88, det är jättevanligt att man innan operation känner sig osäker och fundersam över hur brösten kommer att se ut. Direkt efter när man vaknar upp ur narkosen känner man sig som Dolly Parton!!! Var beredd på att du kommer att vara stel och öm länge. Jasminaa hur länge var du stel och öm? Har du lagt in bakom eller framför muskeln? Jag har bakom och mina sitter inte högt upp utan sitter bra.

• kickan70

Platt88, det är jättevanligt att man innan operation känner sig osäker och fundersam över hur brösten kommer att se ut. Direkt efter när man vaknar upp ur narkosen känner man sig som Dolly Parton!!! Var beredd på att du kommer att vara stel och öm länge. Jasminaa hur länge var du stel och öm? Har du lagt in bakom eller framför muskeln? Jag har bakom och mina sitter inte högt upp utan sitter bra.

• kickan70

Jasminaa, vad bra för dig att du inte har haft större besvär. Jag kan fortfarande inte ta på mig en tröja utan är tvungen att att ha kläder med knappar fram. Det som har varit svårast är att ta sig i och ur sängen. Det har känts ordentligt när jag har tagit mig ur och in i sängen. Är nu inne på fjärde dagen och äter enbart vanliga alvedon, receptfria. Borde kanske ha tänkt på att ätit de tabletterna som man fick utskrivna av läkaren. Men jag blev så snurrig av dem så då valde jag hellre smärtan. Smärtan var ändå så att man kunde ha den. Platt88. Jag har 370 cc inlagt i mina utammade bröst och det känns som en helt perfekt storlek för mig. Jag är 164 cm lång och 59kg tung. Runt bröstkorgen är jag 75 cm. Lycka till önskar kickan70.

• kickan70

Hej! Tack Jasminaa, jag är också väldigt uppblåst i magen och hård. Konstigt att jag fick besvär med magen eftersom jag bara har ätit vanliga alvedon. Känner mig lite nervös för att återgå till jobbet. Jasminaa har du varit väldigt trött? Jag har nästan sovit hela dagen idag och känner mig väldigt trött. Jag ska prova att köra bil imorgon.

• kickan70

Jasminaa: Varför har du inte fått duscha hela kroppen? Jag fick duscha hela kroppen redan i fredags, dag 2 från operations dag. Jag opererade mig i onsdags och är nu inne på min fjärde dag. Jag ska in imorgon till min läkare för en vanlig rutinkontroll, ärren känns väldigt svullna och hårda. Men det ska bli spännande att få höra vad hon tycker. Hoppas att du får ett bra besked ifrån din läkare. Lycka till du med imorgon.

• kickan70

Hallå! Jag körde till kliniken och läkaren kollade allt. Ingen infektion och brösten såg bra ut. Ska ta stygnen nästa vecka, men jag är orolig för att de anatomiska implantanten ska rotera. Hur länge ska man oroa sig för det? Fick ett svävande svar. Kan det ske när som? Är det någon som har erfarenhet av det? Lycka till platt88- det går bra!

• kickan70

Hallå! Jag körde till kliniken och läkaren kollade allt. Ingen infektion och brösten såg bra ut. Ska ta stygnen nästa vecka, men jag är orolig för att de anatomiska implantanten ska rotera. Hur länge ska man oroa sig för det? Fick ett svävande svar. Kan det ske när som? Är det någon som har erfarenhet av det? Lycka till platt88- det går bra!

• kickan70

Jasminaa, enligt min läkare ska man byta en gång i veckan.

• kickan70

Hej! Flowerrose det kommer att gå jättebra. Det har gått två veckor nu sen jag opererade mig och nu mår jag bra. Tog endast smärtstillande i två dagar och sen så åt jag vanliga alvedon i två dagar. Brösten är nu mjuka men fasta att ta på och de rör sig allt mer. Är jätte nöjd och min man och jag har fått ett litet uppsving i kärlekslivet då jag har slutat att tänka på hur fula mina bröst är. Förr så hade jag jämt bh på mig till och med i sängen. Lycka till!

• kickan70

Hjälp! Var på jobbet idag och rörde höger arm kraftig. Kände hur det krasade till och hur implantatet gled ned någon cm. Är jätteorolig nu och har ringt min läkare, ringer väl tillbaka imorgon. Har använt höger arm mycket idag och jag kanske har tänjt ut muskeln som kanske gjorde att själva muskeln släppte runt impantatet.Tog stygnen igår- är orolig för att de inre stygnen ska ha gett med sig. Slängde på en 10 kg tung ryggsäck på ryggen vilket gjorde att det snärtade till i bröstet. Svullnaden har lagt sig betydligt nu- kanske var det bra att jag har rört på mig så mycket idag??? Känner mig klantig över att jag inte var mer försiktig. Hoppas att ni andra mår bra och att läkningen fortskrider fint.

• kickan70

Hej! Flowerrose, känner igen mig i det du skrev. Så var det för mig också. Men det blir bättre snart och obehaget går över. Nu har det gått 20 dagar sen min operation och jag tänker inte på brösten längre. Förutom att jag är jätteglad att jag har tuttar.

Svar på tråden Bröstförstoring 14