• Joseefiine

Bröstförstoring 14

Börjar med en ny tråd...

• Svar på tråden Bröstförstoring 14
  • platt88

Jasminaa: Jag är ganska bred i höfter och har smalare midja, min nedersta del av kroppen är mycket större än översta- det kanske är därför.
    Sen så vill jag ju ha lite mer så det ser jämt ut.

Ska på information i Umeå ändå, så då kan jag bestämma mig. Men som det känns nu så vill jag ha 500cc.

Gå in om du har tid på : www.citadellkliniken.se/kropp/brostforstoring.aspx

Längst ner i sidan så finns det en storlekguide Genom att dra i reglaget kan du se hur de olika implantaten(strl) påverkar/förändrar storleken på brösten.

• Jasminaa

platt88: jag kollade nyss på länken och visst det va ett bra sätt att se på saken men ändå inte eftersom alla har olika kroppar och olika form på brösten från början. tycker bara att dom såg jättesmå ut med 600cc helt sjukt ser ju så mycket större ut på bilder med kvinnor sam lagt in 600 cc

• Garbo6

Såg att ni diskuterade den beryktade tortyr-behån :) ALLA kirurger har olika metoder och tycker att just deras är den enda rätta, och vad andra gör är bara trams typ. Men det finns ingen absolut sanning utan man får själv avgöra vad man tycker låter vettigt och låta resultaten tala. Dr Cosmo på Citadell använder bygel-behå och bröstband i 4 veckor efter op för att forma brösten, och de bröst jag sett som han har gjort (inkl mina egna) har fin form och ser relativt naturliga ut.

"Myten" att man inte ska använda bygel-behå efter op kommer nog av att man (självklart) inte ska använda push-up eller ha för korta axelband så att brösten trycks uppåt under läkningen. Men tortyr-behån låter brösten hänga lite, den ger ju bara precis så mycket stöd underifrån så att brösten får den runda fina formen och skuggan undertill. Dr Cosmo kollar ju oxå så att den sitter rätt och så, något han är väldigt noga med. Jag kan absolut rekommendera honom till dig platt88. Han finns dock på den andra Citadell-hemsidan, www.citadellkliniken.COM, förvirrande, jag vet :)

Och angående att åka tåg så långt dagen efter så hade jag inte varit särskilt pigg på det, men visst det går säkert om du proppar i dig smärtstillande, du ska ju mest sitta ändå. Det blir nog ingen behaglig resa, och eftersom man kan må lite illa av tabletterna och det gungar en del på X2000 så vete 17 om jag skulle rekommendera det... :)

• platt88

Hej

Garbo6: O vad bra, ska ringa dit idag och prata med de.

Med resan vet jag inte riktigt hur jag ska göra, jag får väl höra vad de tycker/
    /Annars så får jag sova på hotell en till dag, så jobbigt när man är sj :(

Kram

• Jasminaa

Dom från min klinik ringde idag, dom skulle bara säga att jag har tid halv 10 :D blev så glad, men lite stressad eftersom min kompis va där och hon vet inget om min bröstoperation, så jag gick ifrån henne och senare sa jag att det var min chef som ringde :D hon gick på det såklart jag är bäst på att ljuga :)

• platt88

Jasminaa: Oh.. vad roligt :) längtar sj oxå.
    Vad då vet inte din kompis om att du ska op dig?

Kram

• Jasminaa

platt88: Nej ingen vet bara mina föräldrar och min kille. Har valt att inte berätta för någon mer frö dom snackar så mycket. Lite jobbigt är det faktiskt att inte ha någon att prata med, jag har tjatat ut min kille med det och han är inte den bästa personen att prata med han säger bara att han hoppas att det kommer gå bra och att han inte vill att dem ska bli förstora.

Men gud vad killar tänker på bröst, jag har inte trott det. men denna helgen var jag ute och festade med min kille och hans kompisar. och då satt hans killkompisar vid ett black jack bord och spelade och det gjorde dom bara för att det var en tjej där som hade jättestora bröst så dom spelade bara för att få snacka med henne och titta på henne. Jag kom fram dit och en utav min killes kompisar säger till mej att hon har jättestora bröst och att han vill knulla henne. Så hade en annan kille lagt fram 1000 kr på bordet åt en annan kompis och han skulle få dom pengarna om han tog henne på bröstet (vilket han inte gjorde) men jag blev lite sur där hon va inte så himla söt dom ville bara ha henne för brösten är det verkligen så, jag vill inte att killar vill ha mej senare för att dom vill klämma på mina bröst.

• platt88

Jasminaa: Oh... så jobbigt "att inte kunna prata med någon...jag vet hur det känns /det ända personen som vet om OP är min mamma, hon vet hur jag känner för mina bröst så hon ska låna ut hälften av pengarna. Har inga riktiga kompisar heller - alla pratar så jävla mycket.

Jag bruka faktiskt tänka på det oxå, jag har märkt att killar kollar mer på tjejer som har stora bröst men så längre jag gör det för mig -för att jag ska må bättre och få mer självförtroende- så stör det inte mig lika mycket. Jag tror faktiskt att det är så att kvinnor med stora bröst får mer uppmärksamhet av (en del) killar men det är deras problem.
    Så dumt av kilen som satsade pengar bara nån... man blir faktiskt ledsen när man hör sånt..:(. Man får väl vara extra försiktigt efter man fått tutar.

• Jasminaa

platt88: snällt av din mamma att låna ut pengar, min mamma ska betala allt, eller det är egentligen det hon sparat åt mig i några år, skulle ändå fått pengarna men hon tänket inte från början när hon började spara att dom skulle gå till en bröstförstoring.
    en sak skrämmer mig , jag är bosnisk och det känns som om ingen kommer vilja ha mig sen, ingen kommer vela gifta sig med mej senare om jag har silikonbröst, jag har ju en kille nu han är också bosnisk men han kankse lämnar mej en dag eller jag honom tänk om ingen annan vill ha mig sen för det. det är också en anledning till att jag valt att inte berätta för någon.
    Jag tror att killen i säg inte har några problem med det men jag tror inte att han skulle vilja ha mej om alla andra vet om att jag har silikonbröst. Min kille har ju inte sagt det till någon och vill inte det heller han vill inte att folk ska snacka om hans flickvän tror han skulle skämmas.

• shakynose
    Jasminaa skrev 2009-02-09 14:09:57 följande:
    platt88: snällt av din mamma att låna ut pengar, min mamma ska betala allt, eller det är egentligen det hon sparat åt mig i några år, skulle ändå fått pengarna men hon tänket inte från början när hon började spara att dom skulle gå till en bröstförstoring. en sak skrämmer mig , jag är bosnisk och det känns som om ingen kommer vilja ha mig sen, ingen kommer vela gifta sig med mej senare om jag har silikonbröst, jag har ju en kille nu han är också bosnisk men han kankse lämnar mej en dag eller jag honom tänk om ingen annan vill ha mig sen för det. det är också en anledning till att jag valt att inte berätta för någon. Jag tror att killen i säg inte har några problem med det men jag tror inte att han skulle vilja ha mej om alla andra vet om att jag har silikonbröst. Min kille har ju inte sagt det till någon och vill inte det heller han vill inte att folk ska snacka om hans flickvän tror han skulle skämmas.
    Om detta är något du grubblar över så tycker jag att du ska vänta ett par år! Allvarligt!

Jag har gjort detta själv och jag är glad att jag väntade lite tills jag var alldeles säker på att detta var någonting som jag ville göra oavsett vad alla andra tänker o tycker. Mina föräldrar blev väl inte överlyckliga direkt men jag är vuxen och mina närmaste litar på att jag vet vad som är bäst för mig och stöttar mig oavsett.

Du behöver stöd från din omgivning när du genomgår en sådan här sak, och att åka tåg från Landskrona till Skellefteå med tre byten dagen efter kan du nog bara glömma. Tänk också på att det blir ett par återbesök så med resorna får du lägga på ett par tusenlappar på de 38000.

Jag har annars opererats av dr Cosmo och han är ett geni! Så det är synd att du bor så långt bort.
Svar på tråden Bröstförstoring 14